شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
photo_۲۰۱۷-۱۲-۱۴_۱۵-۴۰-۱۶.jpg

حجت الاسلام محیطی گفت: سلفی‌ها با خشک‌مغزی بر این باورند که شیعیان از مردگان هم یاری می‌خواهند اما نمی دانند که مرده و زنده چیزی از جانب خود نداشته بلکه همه از سوی خداوند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام مرتضی محیطی، مدیر مؤسسه مطالعات بنیان دینی، در جمع طلاب و روحانیون مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان، درباره افکار و عقاید گروه‌های تکفیری و سلفی، اظهار کرد: ایمان از نظر اسلام دو معنی «اقرار زبانی» و «تسلیم شدن در برابر خداوند» دارد اما سلفی‌ها برداشت متفاوتی از ایمان دارند که فقط بر مبنای توحید متوهم آنان است.

این پژوهشگر دینی، یکی از باورهای غلط گروه‌های تکفیری را مورد توجه قرار داد و گفت: به تعبیر سلفی‌ها، هر انسانی که مرتکب اقدام اشتباهی شود، خلاف توحید عمل کرده و کافر است.

مدیر مؤسسه مطالعات بنیان دینی، با اشاره به تشابهات فکری و اعتقادی اهل تشیع و تسنن، گفت: برخی از مصادیق کفر در بین شیعه و سنی مشترک است و از جمله آنها، انکار ضروری دین همچون انکار خداوند، پیامبر(ص) و احکام دینی است که به کفر مطلق و کفر معین تقسیم می‌شود.

وی با اشاره به دیدگاه سلفی‌ها نسبت به شیعیان افزود: سلفی‌ها، شیعه را از یهود و مسیح هم بدتر می‌دانند، چراکه معتقدند شیعه مثل مسیحی و یهود جزو غلات بوده و اهل‌بیت را مثل خداوند پرستش می‌کنند.

حجت الاسلام محیطی مطرح کرد: سلفی‌ها با خشک‌مغزی بر این باورند که شیعیان از مردگان هم یاری می‌خواهند، اما نمی‌دانند که مرده و زنده چیزی از جانب خود نداشته بلکه همه از سوی خداوند است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شیعه و سنی، مشترکات زیادی دارند که دشمنان به وسیله وهابیت و سلفی‌ها در صدد تفرقه‌افکنی میان آنان هستند تا با معرفی گروه‌های تندرو و افراطی موجب فراموش‌شدن اسلام ناب شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha