جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سخنرانی حجت الاسلام رحیمیان در همایش هادیان نور در کرمان

حوزه/ عضو هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، گفت: علما و روحانیون جایگاه خود را از پُست و مقام به دست نیاورده اند، بلکه شخصیت و شهرت معنوی را با تلاش در راه خدا و خدمت خالصانه به مردم کسب کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمان، حجت الاسلام رحیمیان، عضو هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، در همایش هادیان نور که در تکریم معمرین حوزه در کرمان برگزار شد، ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این همایش، با بیان اینکه فعالیت طلاب و روحانیون از جنس اقدامات کیفی است، اظهار کرد: فقط خداوند متعال میداند که علما و روحانیون چه نقش آفرینی کرده‌اند و چه مشکلاتی را از دوش مردم برداشته‌اند.

وی با بیان اینکه علما خدمتگزار بی‌منت مردم هستند، گفت: روحانیون خدمات خود را با کمترین امکانات و بدون هزینه انجام می‌دهند و هر عالمی در شهر و دیار خویش به دلیل شخصیت، زهد و تقوایی که میان مردم آن منطقه دارد، خدماتی را بدون کمک دولت و فقط به‌واسطه کمک‌های مردمی انجام می‌دهد.

حجت الاسلام رحیمیان در رابطه با جایگاه روحانیت افزود: علما و روحانیون، جایگاه خود را از پُست و مقام به دست نیاورده‌اند، بلکه شخصیت و شهرت معنوی را با تلاش در راه خدا و خدمت خالصانه به مردم کسب کرده‌اند.

عضو هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، در پایان سخنان خود، درباره جایگاه معمرین روحانی گفت: هرچه سن یک عالم بالاتر رود، جایگاهش نیز ارتقا پیدا می کند. عالمان دین نه تنها بازنشسته نمیشوند، بلکه روز‌به‌روز شعاع معنوی و تأثیرگذاری‌شان نیز بیشتر می‌شود و این امر، نشانه بندگان مخلص خدا و علمای دین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha