شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجچت الاسلام عرب پور

حوزه/ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله کرمان، با بیان اینکه تجربیات معمرین و علما چراغ راه جوانان است، گفت: دوران پیری نقطه قوتی در زندگی همه انسان‌هاست که می‌تواند آینه تمام‌نمای گذشتگان و الگوی خانواده‎ها و جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمان، حجت الاسلام علی عرب پور، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله کرمان، امروز در همایش هادیان نور که در تکریم معمرین حوزه استان کرمان برگزار شد، با بیان اینکه توانمندی‌های فکری انسان، هیچ‌گاه از بین نمی‌رود، اظهار کرد: اگرچه توانمندی‌های جسمانی انسان به‌ مرور زمان با کهولت سن کاهش می‌باید، اما توانمندی‌های فکری هیچ‌گاه از بین نرفته و در گذر زمان، انسان را به مراتب والایی می‌رساند.

وی با بیان اینکه تجربیات معمرین و علما چراغ راه جوانان است، گفت: دوران پیری، نقطه قوتی در زندگی همه انسان‌هاست که می‌تواند آینه‌ تمام‌نمای گذشتگان و الگوی خانوادهها و جامعه باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله کرمان، موی سفید علما را گنج روزگار گذشتگان دانست و تصریح کرد: اندوخته‌های معمرین و علما با اندوخته‌های سایرین اقشار تفاوت دارد، چراکه در این اندوخته‌ها شناخت دین و معارف الهی وجود دارد.

حجت الاسلام عرب پور در ادامه افزود: زندگی طلاب جوان به‌مثابه کشتی در حال حرکت است که معمرین روحانی ناخدای این کشتی هستند.

وی در ادامه در رابطه با ایجاد روحیه نشاط میان معمرین، بیان داشت: ایجاد روحیه نشاط و شادابی در معمرین راههایی دارد که به بخشی از امور فیزیکی همچون تغذیه و تفریحات مرتبط است و باید با برگزاری همایش و جلساتی، به تقویت این روحیه در روحانیون پیشکسوت کمک کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله کرمان، در پایان، یکی از مهم‌ترین راهکارهای ایجاد نشاط در روحیه معمرین را توجه به ارتباطات خانوادگی دانست و تصریح کرد: مسافرت‌های جمعی و زیارت اماکن متبرکه در ایجاد شادابی میان معمرین بسیار مهم است و باید این‌گونه برنامه‌ها در حوزه‌های علمیه راه‌اندازی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha