سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت الله مدرسی

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از نشست سازمان همکاری اسلامی که با درخواست ترکیه در واکنش به اقدام ترامپ در خصوص قدس برگزار شد، استقبال و تاکید کرد: بیداری دینی در جهان اسلام، امروز بسیار بیشتر از حد تصور است و ملت های اسلامی برای تحقق اهداف خود، عزمی راسخ دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه،‌ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای کربلا، در بیانیه هفتگی خود از نشست سازمان همکاری اسلامی که با درخواست ترکیه در واکنش به اقدام ترامپ در خصوص قدس برگزار شد، استقبال کرد.

ایشان با اشاره به این که تصمیمات کنفرانس اسلامی حاکی از این است که ملت های ما همچنان به اسلام و محوریت مسئله فلسطین ایمان دارند، تاکید کرد: این اقدام آمریکا، خشم مسلمانان را در سرتاسر جهان برانگیخت و آنان را به آگاهی بازگرداند که دینشان آن را پایه گذاری کرده بود.

این عالم شیعه اشاره کرد: خداوند متعال به مسلمانان دستور داده که امتی واحد و میانه رو باشند و برای مردم گواه باشند و پیامبر نیز بر آنان گواه باشد.

ایشان تصریح کرد: ما امیدوار بودیم که دشمنان اسلام و مسلمانان از حوادث عراق و سوریه، عزم راسخ آنان در مبارزه با تروریسم درس عبرت بگیرند و ببینند آن ها با تکیه بر ارزش های دینی و فتاوای شرعی، چگونه توانستند کشورشان را از لوث وجود تکفیری ها پاک سازند.

بیداری دینی در جهان اسلام گسترش یافته است

آیت الله مدرسی تاکید کرد: بیداری دینی در جهان اسلام، امروز بسیار بیشتر از حد تصور است و ملت های اسلامی برای تحقق اهداف خود، عزمی راسخ دارند.

این عالم عراقی در پایان گفت: بار دیگر امت اسلامی را به تشکیل یک نهضت گسترده برای انجام وظیفه در دفاع از ارزش ها و صلح جهانی برای دستیابی به آینده ای بهتر برای بشریت، دعوت می کنیم.

آیت الله مدرسی پیش تر در پی اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت قدس، خواستار تشیکل نهضتی قدرتمند و حکیم شده بود و اقدام ترامپ را ضربه ای بر امت اسلام دانسته بود.

همچنین ایشان در 27 ژوئن سال جاری از رژیم صهیونیستی خواسته بود که از طرح های سلطه جویانه خود علیه مسجد الاقصی عقب نشینی کند و از ملت های اسلامی خواستار فشار بیشتر برای دفاع از قدس شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha