پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
زلزله زدگان منطقه غرب کشور

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: نیاز جدی مردم شهرهای آسیب دیده از زلزله، اسکان دائمی آنان است و مسئولین و دست اندرکاران باید در این زمینه ورود جدی داشته باشند تا مردم روستاها و شهرهای زلزله زده هر چه زودتر به آرامش نسبی برسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، صبح امروز در بازدید از مناطق زلزله زده غرب کشور و در نشستی با امام جمعه شهرستان قصر شیرین، گفت: در جریان وقوع حوادث،  علاوه بر اعلام خطر و  هوشیاری همگانی و اینکه فاصله بین مرگ و زندگی بسیار کوتاه است، آزمون حس نوع دوستی و امتحان حرکت در مسیر انسانیت نیز به عمل می آید.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: گاهی خدا برای از بین بردن آثار گناهان‌، برخی بلاها و مصیبت‌ها را متوجه انسان‌ها می‌کند تا به لطف و کرمش، بخشی از گناهان برخی گناهکاران را از بین برده تا پس از مرگ‌، گرفتار عذاب‌های دردناک نشوند.

وی ادامه داد: گاهی حوادث ناخوشایند و ناگوار در زندگی انسان‌ها رخ می‌دهد تا عاملی برای بیداری و بازگشت به اصل فطرت باشد؛ بر این اساس، زلزله می تواند گذشته از سنت طبیعی و بلای آسمانی برای بیداری غافلان یا امتحان همگان باشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: انسان خود را مالک اصلی نداند، چرا که امانت دار بوده و مالک اصلی خدای متعال است و اگر خدا را مدبر بداند، تمام مشکلات و ناملایمات زندگی برای انسان آسان خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: حادثه زلزله یک امتحان الهی است و ما حوزه های علمیه و روحانیون باید سهم بزرگی در کمک به عزیزان زلزله زده داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین همچنین ضمن تسلیت درگذشت جمعی از هموطنان در حادثه دلخراش زلزله، بیان داشت: نیاز جدی مردم شهرهای آسیب دیده از زلزله، اسکان دائمی آنان است و مسئولین و دست اندرکاران باید در این زمینه ورود جدی داشته باشند تا مردم روستاها و شهرهای زلزله زده هر چه زودتر به آرامش نسبی برسند.

وی اظهار کرد:  با توجه به تخریب منازل روستائیان و وقوع پس لرزه های متعدد، مردم از سکونت در منزل دچار هراس بوده که باید با توجه به تاکید جدی مقام معظم رهبری بر ساخت مسکن برای این عزیزان، اقدام جدی صورت گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha