پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بازدید از پروژه مدرسه امام صادق

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کرمان به همراه دکتر محمد رضا پورابراهیمی، نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و مدیر حوزه استان، از پروژه مدرسه جامع امام صادق (ع) بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی، نماینده ولی فقیه در کرمان به همراه دکتر محمدرضا پورابراهیمی، نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین حسین اللهوردی، مدیر حوزه استان، امروز از پروژه مدرسه جامع امام صادق(ع) بازدید کردند.

مدیر حوزه علمیه کرمان در رابطه با این پروژه گفت: این پروژه از سال 1384 در شهر کرمان کلید خورد تا نواقص و کمبودهای مدارس موجود شهر کرمان را که عمدتاً آثار باستانی هستند، جبران کند.

وی ادامه داد: این طرح شامل مراکز آموزشی، مراکز تخصصی، مسجد، خوابگاه مجردی و متأهلی، آشپزخانه، سالن غذاخوری، سالن همایش‎ها و کتابخانه مرکزی قابل دسترس برای دانش‎پژوهان غیر طلبه است و انشاءالله در برنامه های بعدی درنظر داریم، فضاهای ورزشی و رفاهی نیز به آن اضافه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین اللهوردی در رابطه با ضرورت ساخت این مرکز، بیان داشت: با توجه به زلزله خیز بودن استان کرمان و آسیب‎های پیش آمده در زلزله سال‎های ۶۰، ۸۲ و امسال و همچنین قدمت مدارس فعلی شهر کرمان که از سابقه دویست تا ششصد ساله برخوردار هستند، ساخت مدرسه ای ایمن ضروری است که مدیریت استان برای همین منظور، اقدام به ساخت مدرسه جامع امام صادق(ع) کرده است.

وی همچنین افزود: از دیگر مسائل مهم مورد نظر ما در ساخت این مدرسه، بحث مراکز تخصصی است که در تلاش هستیم با اتمام این پروژه، امکان ایجاد مراکز تخصصی حوزوی در جنوب شرق کشور را فراهم کنیم و کرمان از این حیث، قطب جنوب شرق کشور شود.

مدیر حوزه علمیه کرمان به پیشرفت پروژه اشاره کرد و گفت: برای اتمام این پروژه مهم، نیاز به منابع مالی زیادی است که متأسفانه تاکنون اقدامی درخور نشده است و انتظار می‎رود با حمایت مسئولان استانی و کشوری و جذب منابع، به زودی به سرانجام برسد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha