شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
زمین معبد برای ساخت مسجد به مسلمانان هند اهداء شد

حوزه/ سرپرست یک معبد در منگالوروی هندوستان ۱۲درصد از زمین‌ معبد هندوها را که در کنار مسجد قرار داشت، برای توسعه و گسترش یک مسجد و امامزاده به مسلمانان اهدا کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از  newindianexpress، سرپرست یک معبد در منگالوروی هندوستان بخشی از زمین‌ معبد را برای توسعه و گسترش یک مسجد و امامزاده به اعضای جامعه اسلامی اهداء کرد.

سرپرست معبدی در روستای پوتور واقع در یکی از ایالات هندوستان بخشی از زمین متعلق به معبد را برای توسعه یک مرکز اسلامی و امامزاده به مسلمانان اهداء کرد.

موهان رایی سرپرست این معبد دارای یک زمین ساخته نشده و وسیع در نزدیکی مسجد بود. در همین راستا مسلمانان که قصد وسیع‌سازی مرکز اسلامی را داشتند با ارسال نامه‌ای از وی خواستند زمین را به آن‌ها بفروشد تا بتوانند مسجد را توسعه داده تا گنجایش تعداد بیشتری نمازگزار داشته باشد. در مقابل رئیس این معبد به مسجد رفته و 12 درصد ملک متعلق به معبد یعنی 486 مترمربع زمین را به مسئولین مسجد اهدا کرد.

بانیان مسجد از این اقدام او به شدت سپاسگزاری کرده و وی به یکی از شخصیت‌های مهم شبکه‌های اجتماعی هندوستان مبدل شده است. کاربران شبکه‌های اجتماعی بر این باور هستند که برخلاف سیاستمداران هندی که سعی در ایجاد تفرقه میان مردم هستند، این اقدام وی می‌تواند در انسجام جامعه هند و ایجاد همدلی میان مسلمانان و هندو‌ها نقش ارزشمندی داشته باشد.

کی آر حسین بنیانگذار مرکز اسلامی ضمن تشکر از این اقدام، این روز را به یادماندنی توصیف کرده و گفت: من بر این باور هستم که همدلی با ارزشمندترین دارایی مردم یک کشور است و اقدام وی نشان دهنده همین مسئله است. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha