شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ |۱۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 30, 2024
قدس

حوزه/ در اعتراض به تصمیم اخیر ترامپ مبنی بر به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، امروز صبح بیش از ۴۰هزار نفر از مردم جاکارتا در محل بنای یادبود در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری تجمع کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از straitstimes، بیش از 40هزار نفر از مردم اندونزی در جاکارتا پایتخت این کشور با تجمع در بنای یادبود ملی، به تصمیم اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر به رسمیت شناختن بیت المقدس «اورشلیم» به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعتراض کردند.

مردم سراسر جاکارتا در تظاهراتی که در صبح یکشنبه ۱۷دسامبر۲۰۱۷ برگزار شد، با پای پیاده و سواره به سمت بنای یادبود ملی «موناس» حرکت کردند تا اعتراض‌ خود را به تصمیم ترامپ نشان دهند. به گفته سخنگوی پلیس جاکارتا، این راهپیمایی از ساعت هشت صبح آغاز شده و تاکنون نزدیک به ۴۰هزار نفر در آنجا جمع شده‌اند و هر لحظه نیز به تعداد تظاهرکنندگان افزوده می‌شود.

این بنای یادبود در بخش جنوبی کاخ ریاست جمهوری واقع شده است. سفارت آمریکا نیز در کمتر از ۱۰۰متری محل تجمع واقع شده است. راهپیمایی اخیر توسط «شورای علمای اندونزی» و چندین سازمان اسلامی دیگر برگزار شده است.

لازم به ذکر است: رئیس جمهور آمریکا در ششم دسامبر ضمن یک تصمیم تنش برانگیز، شهر قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته و اعلام کرد که سفارت آمریکا به زودی از تل‌آویو به بیت المقدس «اورشلیم» منتقل خواهد شد. این اقدام ترامپ خشم بسیاری از مسلمانان در سراسر جهان را برانگیخته و از آن زمان تاکنون، راهپیمایی‌های اعتراض آمیز مسلمانان در سراسر کشورهای اسلامی و غیراسلامی ادامه دارد. راهپیمایی‌های اعتراض آمیز ضدآمریکایی در اندونزی جمعیت گسترده‌ای داشته و در دهم دسامبر بیش از ۶هزار تظاهرکننده در خارج از سفارت آمریکا در جاکارتا تجمع پیدا کردند. در پانزدهم دسامبر نیز راهپیمایان بار دیگر جلوی سفارت آمریکا در جاکارتا تجمع پیدا کرده و اقدام به سوزاندن پرچم این کشور کرده و از رئیس جمهورشان خواستار بیرون کردن سفیر ایالات متحده و دیگر عوامل آمریکایی شدند.

 اعتراض مردم جاکارتا به تصمیم ترامپ

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha