شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آل هاشم

حوزه/ امام جمعه تبریز، خوش بینی به انگلیس را خیانت به نظام و مردم دانست و گفت: ما با مذاکرات مسئولین دیپلماسی کشور مخالفتی نداریم، اما به عنوان ائمه جمعه به مسئولین ذیربط می گوییم حواستان جمع باشد که به انگلیس خوش بین نباشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، ظهر امروز در همایش ائمه جمعه استان در مراغه، با اشاره به احتمال تغییر در شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، گفت: حجت الاسلام علی اکبری، اهل برنامه ریزی هستند و سابقه روشنی در سازمان ها و نهادهای مختلف از خود بر جای گذاشتند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت 14 مدرسه علمیه خواهران در استان آذربایجان شرقی، افزود: حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی در مقایسه با برخی استان های دیگر عقب مانده است و باید تعداد این مدارس علمیه افزایش پیدا کند.

امام جمعه تبریز افزود: امروز توجه ویژه نسبت به حوزه های علمیه خواهران وجود دارد و این مساله نیز ضروری است تا شبهات مربوط به بانوان، توسط زنان تحصیل کرده در حوزه های علمیه پاسخ داده شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی تاکید کرد: باید به طور جدی از آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی استان طلب کنیم تا فارغ التحصیلان حوزه های علمیه خواهران را جذب و از توان علمی آن ها استفاده کنند.

دوراندیشی مقام معظم رهبری باعث از بین رفتن فتنه شد

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه به فرارسیدن سالروز حماسه 9 دی اشاره و تصریح کرد: حوادث سال 88 پیشرفت مملکت ما را در ابعاد بین المللی بسیار عقب انداخت، چند روز قبل از آغاز انتخابات آن سال، اوباما به مقام معظم رهبری نامه ای نوشت و اظهار کرد که حل مسائل منطقه ای بدون حضور جمهوری اسلامی ایران قابل حل نیست.

وی ادامه داد: پیشرفت مسائل هسته ای جمهوری اسلامی ایران به حدی خوب بود که برتری در مذاکرات به نفع ما بود، اما اتفاقات سال 88 باعث از بین رفتن این برتری شد و نامه اوباما به ایران، بی تاثیر شد و حتی مساله براندازی انقلاب اسلامی ایران مطرح شد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه دوراندیشی مقام معظم رهبری باعث از بین رفتن فتنه شد، تاکید کرد: آتش زدن قرآن و مساجد، سر دادن شعارهای ناهنجار، اهانت به ارزش های اسلامی و اعتقادات مردم به مملکت ما ضربه زد، کمیته حفاظت و صیانت از آرای مردم را نیز تشکیل دادند که به عنوان یک بدعت بود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مفتح(ره) اظهار داشت: آیت الله مفتح منادی وحدت در کشور بود و دشمن نیز به این دلیل ایشان را ترور کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: ائمه جمعه نسبت به جوانان در دانشگاه ها و حوزه های علمیه ارتباط نزدیک تری برقرار کنند و مقام معظم رهبری نیز در انتصاب ائمه جمعه استان ها به این مساله تاکید کردند.

به انگیس خوش بین نباشید

وی همچنین به حضور وزیر امور خارجه انگلیس در تهران اشاره و ابراز داشت: وزیر امورخارجه انگلیس به ظاهر برای بررسی مسائل پسابرجام به تهران سفر کرده بود، اما هدف آن ها مذاکره برای آزادی جاسوسان دو تابعیتی بود.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه این ها واقعا شرم نمی کنند، افزود: خوش بینی به انگلیس، پیر خبیث، خیانت به این نظام و مردم است، آن ها از زمان قاجار توطئه های خود را علیه ایران عملی کردند، جدایی افغانستان از ایران، جدایی بخش هایی از بلوچستان، ایجاد فرقه های بهائیت، انحراف انقلاب مشروطه، زمینه فرار رضا خان از ایران و به سلطنت رساندن محمدرضاشاه، همراهی با آمریکا در کودتای 28 مرداد و... از جمله نقشه های آن ها علیه ایران بود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ما با مذاکرات مسئولین دیپلماسی کشور مخالفتی نداریم، اما به عنوان ائمه جمعه آذربایجان شرقی به مسئولین ذیربط می گوییم که حواستان جمع باشد که به انگلیس خوش بین نباشید.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha