جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عباسی

مدیر حوزه قزوین با اشاره به این که نواقص زیادی در حوزه تولید محتوای مذهبی داریم، گفت: باید با تولید محتوای دینی، تهدیدهای فضای مجازی را به فرصت تبدیل کنیم و با استفاده بهینه از این فضا، فرهنگ شیعی را در دنیا ترویج دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در سومین اجلاس استانی نماز با موضوع «نماز وفضای مجازی» گفت: وحدت، صمیمیت و نوعدوستی درصف های نماز در مساجد  زنده  می‌شود و احساس یأس و ناامیدی جای خود را به دلگرمی  و امید در بین نمازگزاران می دهد.

وی با بیان این که افرادی كه والدين آنان از اعتقادات مذهبی محكمی برخوردار بوده و فرهنگ نماز را درخانه نهادینه کرده اند، كمتر مرتكب اعمال خلاف شده و زندگی سالم و آرامی را دارند، افزود: نماز منشأ همه کمالات است و انسان را از خطاها و کج روی ها بازمی دارد.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان این که یکی از بالاترین نمادها و بهترین پرچم ها که نشان دهنده این است که ما چه اندازه در مسیر الهی هستیم بحث توجه به نماز است، گفت: هرچه بیشتر به اقامه نماز اهمیت دهیم، جامعه سالم تر خواهد بود.

وی با اشاره به این که نواقص زیادی در حوزه تولید محتوای مذهبی داریم، ادامه داد: باید با تولید محتوای دینی، تهدیدهای فضای مجازی را به فرصت تبدیل کنیم و با استفاده بهینه از این فضا، فرهنگ شیعی را در دنیا ترویج دهیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد:  رهبری معظم انقلاب اسلامی در رابطه با فضای مجازی فرمودند که فضای مجازی امروز  به یک فضای حقیقی تبدیل شده است، لذا باید از همه ظرفیت‌های فضای مجازی برای کمک ترویج فرهنگ نماز استفاده کنیم

حجت الاسلام والمسلمین عباسی اظهار کرد: همه دنیا از ظرفیت فضای مجازی برای پیشبرد اهداف خود بهره می گیرند و نیاز است ما نیز با توجه جدی به این حوزه  داشته باشیم

وی  در پایان تصریح کرد: ارتباط و تعامل نسل جدید با روحانیون امری مطلوب است، زیرا روحانیون رهبران مذهبی جامعه هستند و می توانند در تعلیم و تربیت نقش اثرگذاری را داشته باشند و در خلال نماز جماعت و حضور در مدارس می توانند پاسخگوی سوالات و شبهات دینی دانش آموزان باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha