پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خواهران

حوزه/ علت زیاد شدن گرفتاری ها دور بودن از خداست، اگر ما کار خدا را راه انداختیم خداوند هم کار ما را راه می اندازد، فکر نکنیم که اگر برای دین خدا وقت گذاشتیم، فایده ای ندارد ،طرف ما خداوندی است که همه امور در دست اوست.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، سلیمه یدالهی، پیش از ظهر امروز در  نشست اعتقادی که با موضوع «حفظ دین خدا»، در مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) یزدانشهر برگزار شد، اظهار کرد: کفی بالله شهیداَ، همین که خدا شاهد است و کارهای ما را می بیند برای ما کافی است.

وی ادامه داد: اگر به دنبال شاهد می گردید همین که خداوند می بیند و از عشق شما به دین آگاه است، کفایت می کند و کسی که حسابگر است خداوند بوده  و اوست که حساب می کند که عمل شما چقدر خالصانه بوده است.

استاد حوزه افزود: علاوه بر این  داریم کفی بالله وکیلاَ. می خواهیم برنامه ای اجرا کنیم و دستمان خالی است می فرماید: تکیه تان بر خدا باشد، همین که خداوند وکیل ماست برای ما کفایت می کند،  کافی است این سه جمله را با خود تکرار نماییم.، کفی بالله حسیباَ. کفی بالله وکیلاَ  و کفی بالله شهیداَ. اگر باز هم مشکلی برای ما باقی ماند باید به خودمان شک کنیم.

وی تصریح کرد: حال درباره (کفی بالله وکیلاَ) این سؤال مطرح می شود که چرا با داشتن خداوند انسان به کسی نیاز ندارد، ما زمانیکه می خواهیم کاری را انجام دهیم دو مشکل داریم که خداوند این دو مشکل را به هیچ وجه ندارد.  اول مشکل درونی، چون خداوند علم محض، قدرت محض و رئوف محض است و خدایی که هیچ نقص درونی ندارد و علمش به همه امور احاطه دارد، به قول حضرت علی(ع) و «بعلمک الذی احاط بکل شیئ »خدایا علم تو به همه چیز احاطه و تسلط دارد پس خداوند از درون مشکل ندارد بر خلاف ما انسانها که از درون، علم و قدرتمان ناقص است.

یدالهی  عنوان کرد: خداوند از بیرون هم مشکلی ندارد، چون می فرماید: لله جنود السموات و الارض، همه عالم سربازان مقتدر خدا و سربازانی هستند که زمانیکه خداوند به هر چه می فرماید: «کن فیکون» موجود شو پس بوجود می آید، اما ما همه از درون ناقصیم، علم ما ناقص و از بیرون هم قدرتی نداریم و هیچ چیز مطیع ما نیست پس چه کنیم؟ باید سراغ خدا برویم و بر او توکل کنیم که از درون نقصی ندارد و از بیرون هم همه مطیع او هستند.

وی بیان کرد: توکل باید از روی معرفت باشد و توکل بدون معرفت لقلقه زبان است، کسی می تواند توکل کند که ایمان راسخ داشته باشد و کسی ایمان راسخ دارد که خداوند را از روی معرفت شناخته باشد.

این کارشناس حوزوی یادآور شد: علت زیاد شدن گرفتاری ها دور بودن از خداست، اگر ما کار خدا را راه انداختیم خداوند هم کار ما را راه می اندازد، فکر نکنیم که اگر برای دین خدا وقت گذاشتیم، فایده ای ندارد ،طرف ما خداوندی است که همه امور در دست اوست.

وی در پایان ابراز داشت: این که برخی در انجام کار خیر سستی نشان می دهند، علتش ضعیف بودن باورشان است، کسانی که بار سنگین دین را بالا برده و برای دین خدا تلاش کرده برای دین خدا وقت گذاشته و در این راه آزار می بینند خداوند تمام این لحظات را می بیند و به آن بنده می گوید اکنون نوبت من است که تو را بالا ببرم، هیچ موقع نگران کارهای خیری که انجام می دهید نباشید داوری که کار شما را می بیند سه خصوصیت دارد او شهید، وکیل و حسیب است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha