شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حمیدرضا مطهری

حوزه/ جامعه نخبگانی نقش مهمی در هم افزایی و هم فکری آحاد جامعه دارند و مردم هر کشوری پیرو نخبگان آن جامعه می باشند؛ اگر هم فکری نخبگانی اتفاق بیفتد می توان شاهد اتفاقات مهمتری در جامعه بود.

حجت الاسلام والمسلمین حمید مطهری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به هفته وحدت حوزه و دانشگاه با بیان اینکه وحدت به معنای هم گرایی و هم فکری و هم پوشانی نقاط ضعف و برجسته کردن نقاط مثبت مراکز علمی است، اظهار داشت: اگر این مسئله اتفاق بیفتد درصد موفقیت مراکز علمی دو چندان خواهد بود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان اینکه جامعه نخبگانی نقش مهمی در هم افزایی و هم فکری آحاد جامعه دارد و مردم هر کشوری پیرو نخبگان آن جامعه می باشند، گفت: اگر هم فکری نخبگانی اتفاق بیفتد، می توان شاهد اتفاقات مهمتری در جامعه بود.

رئیس انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم با بیان اینکه برای اسلامی کردن علوم انسانی راه زیادی در پیش داریم و اگر چه تا کنون فعالیت های صورت گرفته، ولی نباید به این مقدار بسنده کرد، گفت: اسلامی کردن علوم انسانی مقوله مهمی است و برای تحقق آن، نیازمند همکاری و  هم افزایی  بیشتر از سوی نهاد حوزه و دانشگاه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha