پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام مظفر سالاری

حوزه/ نویسنده رمان «رؤیای نیمه شب»، در اختتامیه سومین دوره جشنواره علامه حلی در یزد به چهار مسئله مهم در امر پژوهش اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت‌الاسلام مظفر سالاری، نویسنده یزدی، امروز در آیین اختتامیه سومین جشنواره استانی علامه حلی در یزد به اهمیت مسئله پژوهش اشاره کرد و گفت: باید از پژوهش و پژوهشگر حمایت شود و نباید به سادگی از کنار این مسئله گذشت که پژوهش یکی از لازمه های موفقیت یک طلبه است.

وی خاطر نشان کرد: به نظر من چهار مؤلفه است که در پژوهش از اهمیت بسیاری برخوردار است. مؤلفه نخست، پاسخ به نیازهای ضروری جامعه است؛‌ گاهی افرادی، بیش از بیست‌ سال در عرصه پژوهش فعالیت می کنند و کتاب های بسیاری را هم شاید نوشته باشند، اما این کتاب ها نمی تواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.

حجت‌الاسلام سالاری تأکید کرد: دومین مؤلفه این است که یک مقاله، شکل علمی و فنی داشته باشد؛ مثلاً بعضی افراد برای نگارش کتاب و رمان از اینترنت استفاده می کنند که این کار، ارزش آن اثر را نیز کاهش می دهد.

نویسنده رمان «رؤیای نیمه شب»، پرداخت حق‌الزحمه را سومین مؤلفه تأثیرگذار در عرصه پژوهش دانست و گفت: مسئله اقتصاد در کار پژوهش، فوق العاده مهم است و بدون این مسئله فایده ندارد.

وی، خروجی مناسب را چهارمین مؤلفه‌ای دانست که باید در پژوهش به آن دقت شود و تصریح کرد: کاری که قابل استفاده و مفید نباشد، اصلاً به درد نمی خورد. پژوهش باید مورد استقبال همگان قرار گیرد و بتواند مطلبی را به خواننده آن اثر ارائه کند.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha