جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دارابکلایی

حوزه/ جانشین رئیس بسیج طلاب و روحانیون گفت: «غدیر» یک مسئله تاریخی صرف نیست، بلکه نشانه‌ای از جامعیت اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی‌اکبر داراب‌کلایی عصر امروز در نشستی با طلاب و استادان حوزه علمیه خراسان شمالی با محوریت «اسلام و نظام دینی» اظهار داشت: اگر بخواهیم تاریخ اسلام را تقسیم‌بندی کنیم، بنده آن را به پنج بخش تقسیم می‌کنم.

وی افزود: بعثت،‌ غدیر، عاشورا،‌ انقلاب اسلامی و ان‌شاء‌الله دوران ظهور، پنج بخش تاریخ اسلام هستند.

حجت الاسلام داراب‌کلایی با اشاره به اینکه رسالت مشترک همه انبیای الهی،‌ معرفی حکومت دینی و الهی به جوامع مختلف بوده است، ابراز داشت: از حضرت آدم تا پیامبر خاتم، یک مدل از حکومت دینی و الهی را به جامعه معرفی می کنند و اینکه کدام پیامبر موفق شد این امر را محقق کند، بحث دیگری است.

جانشین رئیس بسیج طلاب و روحانیون کشور با اشاره به اینکه پیامبر(ص) توانست مدلی از حکومت دینی و الهی را به مردم معرفی کند، افزود: در جامعه‌ای که غرق در تعصبات جاهلیت بود تا آنجا که دختران را زنده‌به‌گور می‌کردند، پیامبر(ص) مدل حکومت دینی را به مردم دنیا ارائه دادند.

وی تصریح کرد: غدیر نیز ادامه بعثت است؛ زیرا، کامل‌کننده و مکمل بعثت است و این آیه قرآن که می‌فرماید: «الیوم اکملت لکم دینکم»، گواه این موضوع است.

جانشین رئیس بسیج طلاب و روحانیون کشور گفت: مسئله‌ای که در قرآن به آن اشاره شده که اگر پیامبر(ص) آن را انجام ندهد، رسالتش ناقص می‌ماند، همان مسئله امامت و جانشینی امیرالمؤمنین(ع) است.

وی یادآور شد: «غدیر» یک مسئله تاریخی صرف نیست، بلکه نشانه‌ای از جامعیت اسلام است؛ زیرا، نبی مکرم اسلام(ص) که با مجاهدت‌ عظیم خود و یاران وفادارش توانست جامعه بدوی آلوده به تعصبات و خرافات را به یک جامعه مترقی اسلامی تبدیل کند، اگر برای بعد از خود فکری نکرده بود و نقشه‌ای در اختیار امت نگذاشته بود، این کار ناتمام می ‌ماند.

جانشین رئیس بسیج طلاب و روحانیون کشور با بیان اینکه یکی از علمای اهل تسنن به نام حاکم حسکانی در کتاب «شواهدالتنزیل»، ۲۱۰ آیه قرآن را در منزلت امیرالمؤمنین(ع) ذکر کرده است، خاطرنشان کرد: رسول اکرم(ص)، امیرالمؤمنین(ع) را به امر الهی به جانشینی خود منصوب و مردم را به تبعیت از ایشان موظف کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha