شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام افشین فر

حوزه/ مسئول قرارگاه فرهنگی صاحب‌الامر(عج) خراسان شمالی با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه طلاب تحقق سبک زندگی اسلامی است، گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی نیاز به کار جهادی دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام سیدمحمد افشین‌فر، عصر امروز در نشست طلاب و استادان حوزه علمیه استان، با اشاره به اهمیت سبک زندگی اسلامی، اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه طلاب، تحقق سبک زندگی اسلامی است.

مسئول قرارگاه فرهنگی صاحب‌الامر(عج) خراسان شمالی با بیان اینکه انذار و تبشیر مهم‌ترین رسالت طلاب برای تحقق سبک زندگی اسلامی است، افزود: مقدمه انذار و تبشیر نیز کسب علم است.

حجت الاسلام افشین‌فر تصریح کرد: طلاب و روحانیون نقش به‌سزایی در ترویج سبک زندگی اسلامی برعهده دارند و در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری باید این مهم را مورد توجه قرار دهند و به آن عمل کنند.

مسئول قرارگاه فرهنگی صاحب‌الامر(عج) خراسان شمالی با طرح این پرسش که چرا غرب سرمایه‌گذاری‌های کلانی برای تغییر سبک زندگی ما می‌کند و وظیفه ما چیست، تصریح کرد: در این زمینه فلسفه و وظیفه طلبگی، انذار و تبشیر بوده و مقدمه انذار و تبشیر، کسب علم است.

وی افزود: اگر یک مثلث فرض کنیم که معارف اسلام را باید در این مثلث بگنجانیم، در رأس آن مبانی معرفتی قرار دارد؛ ضلع دوم، تحقق رفتارسازی فردی است؛ ضلع سوم، نظام سازی اجتماعی است. در این مسیر نباید منتظر اکثریت شد. اقلیت هم به اذن خداوند می‌تواند کارهای بزرگ انجام دهد. اکنون، عصر مراجعه و آن زمانی که عالم در خانه خود می‌نشست و مردم به سراغ او می‌آمدند، گذشته است. امروز عصر مواجهه است؛ یعنی باید کار انجام دهیم و فعال باشیم؛ زیرا، اگر تعلل کنیم، مخاطبان به‌ویژه در فضای مجازی، پاسخ خود را از دیگران می‌گیرند.

وی با اشاره به اهمیت سبک زندگی اسلامی، گفت: ما در پنج‌ساله اخیر در هر مجلس، نشست‌وبرخاست کردیم محور مباحث، مطلب ویژه‌ای بوده که مقام معظم رهبری در سفرشان به خراسان شمالی بیان کردند و آن بحث سبک زندگی اسلامی است.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: بحث روز دنیای غرب یا به تعبیر بهتر، منابع وارداتی از دنیای غرب، سلاحی است که به آن سبک زندگی می‌گویند، برای ما سؤال شده بود که چرا مقام معظم رهبری به این موضوع اصرار می‌کنند. در ماه رمضان امسال این موضوع را با دو گروه پژوهشی کار کردیم و دریافتیم که روایات ما خیلی به این موضوع توجه دارند و در آیات قرآن به رفتارسازی و اصلاح رفتارها به‌صورت ویژه توجه شده است.

حجت الاسلام افشین‌فر گفت: از گذشته‌های بسیار دور به این موضوع توجه ویژه‌ای شده، اما نگاه نظام‌مند به این مسئله نکرده‌ایم که اگر بخواهیم این نظام رفتاری را اصلاح کنیم؛ اولاً، چطور باید اصلاح شود؛ ثانیاً، جایگاه آن کجاست.

وی خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان به‌عنوان سربازان جبهه اسلام باید با الگوگیری از علمای بزرگ معاصر، روحیه مجاهدت را در خود تقویت کنند و گام‌های اساسی برای ترویج آموزه‌های دین اسلام در جامعه بردارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha