چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مردم بوسنی و هرزگووین راهپیمایی ضدصهیونیستی برگزار کردند

حوزه/ در اعتراض به تصمیم ایالات متحده آمریکا در به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی صدها تن از مردم بوسنی و هرزگوین در سارایوو دست به تظاهرات اعتراض آمیز زدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، صدها تن از مسلمانان در سارایوو پایتخت کشور بوسنی و هرزگوین روز گذشته با شرکت در یک تظاهرات اعتراضی گسترده، تصمیم رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا را در به رسمیت شناختن بیت المقدس «اورشلیم» به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی محکوم کردند.

راهپیمایان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن‌ها جملاتی چون «ترامپ را متوقف کنید»، «به بیت المقدس دست درازی نکنید» و «بیت المقدس پایتخت فلسطین است» نوشته شده بودند.

مجید معروف رئیس اتحادیه فلسطینیان در بوسنی و هرزگووین و سفیر سابق فلسطین در این باره به خبرنگاران گفت: بیت المقدس اروپا یعنی سارایوو این پیغام را به فلسطینیان می‌فرستد و آن‌ها بدانند که تنها نیستند.

وی درحالی که از اتحادیه اروپا می‌خواست بیت المقدس شرقی را به عنوان پایتخت فلسطین به رسمیت بشناسد گفت: بیت المقدس شهری است که درهایش را به روی تمامی ادیان می‌گشاید.

لازم به ذکر است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا 6 دسامبر 2017 طی تصمیمی جنجال برانگیز و تنش‌زا شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته و اعلام کرد که به زودی سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس نقل مکان خواهد کرد. اقدامی که از آن زمان تاکنون راهپیمایی‌های اعتراض آمیز گسترده‌ای را  در بسیاری از کشورهای اسلامی و غیراسلامی در سرتاسر جهان به راه انداخته است.

در پاسخ به این اقدام کشورهای اسلامی در یک نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در استانبول هفته گذشته اعلام کردند که بیت المقدس پایتخت فلسطین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha