جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد حسینی

حوزه/ حجت الاسلام حسینی گفت: والدین می‌خواهند مانند نسل های قبل در خانه حاکمیت کنند،‌ اما باید بدانند که نباید شیوه‌های حاکمیتی گذشته را به جوانان امروز تحمیل نمایند، زیرا آنان مسائل را از طریق رابطه منطقی می‌پذیرند و اگر غیر از این رفتار شود، ممکن است موجب فاصله گرفتن آنان از خانواده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام محمد حسینی، در کارگاه «مهارت فرزند پروری» خانواده طلاب و روحانیون حوزه علمیه قزوین که در سالن اجتماعات حسینیه امام زاده حسین (ع) برگزار شد، به جنگ نرم دشمنان علیه جمهوری اسلامی و کانون خانواده اشاره کرد و گفت: دشمنان با سرمایه گذاری فراوان درصدد ضربه زدن به نهاد خانواده هستند، لذا روحانیون باید با بصیرت افزایی، توطئه ها را خنثی نمایند.

وی افزود: والدین می‌خواهند مانند نسل های قبل در خانه حاکمیت کنند،‌ اما باید بدانند که نباید شیوه‌های حاکمیتی گذشته را به جوانان امروز تحمیل نمایند، زیرا آنان مسائل را از طریق رابطه منطقی می‌پذیرند و اگر غیر از این رفتار شود، ممکن است موجب فاصله گرفتن آنان از خانواده شود، بنابراین لازم است در آموزش‌های خانواده، ‌بر روی این مسایل کار شود.

این کارشناس تربیتی با اشاره به این که خانواد‌ه به عنوان ركن اساسی تربيت، نقش بسيار مهمی د‌ر كمك به رشد‌ و تربيت كود‌كان ايفا می كند، افزود: خانواد‌ه د‌ر رشد‌ اخلاقی فرزند سهم مهمي د‌ارد‌ و رفتار والد‌ين اولين الگوی اخلاقی برای كود‌كان محسوب می ‌شود‌، لذا آموزش عملی د‌ستورات اخلاقی پسند‌يد‌ه به كود‌ك و بازد‌اشتن مناسب او از ارتكاب‌ كارهای زشت و ناپسند‌ د‌ر رشد‌ اخلاقی كود‌ك حائز اهميت فراوان است.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: نوع رابطه‌ای كه كود‌ك د‌ر محيط خانواد‌ه با والد‌ين برقرار مي‌كند‌،‌ اساس و پايه روابط بعد‌ي او با د‌وستان، همكاران و خانواد‌ه‌ای كه بعد‌ها تشكيل خواهد‌ د‌اد‌، قرار می ‌گيرد.

وی تصریح کرد: خانواد‌ه خميرمايه شخصيت انسان را شكل می‌د‌هد‌ و نگرش‌ها، رغبت‌ها و رفتارهای خوشايند‌ و ناخوشايند‌ نسبت به پد‌يد‌ه‌های مختلف از خانه سرچشمه می‌گيرد‌ و تربيت صحيح اولين و اساسی ‌ترين پايه سعاد‌ت فرد‌ی و اجتماعی كود‌ك است.

کارشناس مسائل تربیتی خاطرنشان کرد: خانه و مدرسه زمانی می توانند رسالت آموزشی و تربيتی خاص خود را به نحو مطلوب انجام دهند كه هر يك شناخت تربيتی كافی  داشته باشند و نقش تربيتی خاص خود را با بصيرت ايفا كنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha