پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خواهران

حوزه/ حجت الاسلام محمودی گفت: کسی که تبعیت از قرآن و امام نداشته و در نهان از خدا نترسد، انذار پذیر نیست، این افراد ترس از آبرو دارند نه ترس از خدا، جایی که آبرویش در خطر نیست و هیچ فشاری بر روی او نیست، خلاف دستورات خدا عمل می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام  حسین محمودی،در نشست اخلاقی که با عنوان «رحمت الهی در اسلام»، در مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون(س) دولت آباد برگزار شد، در توضیح آیه 11 سوره مبارکه یس «إِنَّمَا تُنْذِرُ مَنِ اتَّبَعَ الذِّكْرَ وَخَشِيَ الرَّحْمَٰنَ بِالْغَيْبِ ۖ فَبَشِّرْهُ بِمَغْفِرَةٍ وَأَجْرٍ كَرِيمٍ / تو فقط کسی را انذار می‌کنی که از این یادآوری (الهی) پیروی کند و از خداوند رحمان در نهان بترسد؛ چنین کسی را به آمرزش و پاداشی پرارزش بشارت ده!»، گفت: موضوع دین بر پایه انذار بیان شده است. پیامبر(ص) با انذار جلو آمدند بنابراین  فقیه باید انذار کند، وظیفه حوزه های علمیه هم انذار است.

وی ادامه داد: ائمه علیه السلام می فرمایند ما "ذِکر " هستیم، از طرفی باطن قرآن هم امام است، چون امام به قرآن عمل کرده است، چیزهایی که در قرآن نیست، اما در دین خدا هست را امام انجام می دهد؛ یک دستور الهی مفصل در قرآن است که در توارت و انجیل نیست کتابی که راهنمای بشر است، انسان بدون بیان نمی تواند سراغ تبیین برود هیچ کسی نمی تواند سراغ امام بدون قرآن برود  و بتواند صحیح مطالب را  تبیین کند.

حجت الاسلام محمودی افزود: کسی که تبعیت از قرآن و امام نداشته و در نهان از خدا نترسد، انذار پذیر نیست، این افراد ترس از آبرو دارند نه ترس از خدا، جایی که آبرویش در خطر نیست و هیچ فشاری بر روی او نیست، خلاف دستورات خدا عمل می کند.

وی در پایان در خصوص رفع موانع ظهور امام زمان (عج) گفت: ما هنوز یار برای امام زمان(عج) نشدیم، ما باید موانع ظهور حضرت را برطرف کنیم، زمانی می توانیم موانع ظهور امام زمان(عج) را برطرف کنیم که موانع ظهور حضرت حق(حق خدا، ائمه، پیامبر، کتاب خدا و...) را برطرف کنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha