شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حوزه های علمیه جبل عامل

حوزه/ حوزه های علمیه و کمیته های علمایی جبل عامل نشستی را در شهر "نبطبیه" در محکومیت اقدام ترامپ در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی برگزار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حوزه های علمیه و کمیته های علمایی جبل عامل نشستی را در شهر "نبطبیه" در محکومیت اقدام ترامپ در اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی برگزار کردند.

حاضرین در این نشست بیانیه ای صادر کرده و گفتند: اشغال فلسطین، آوارگی ملت آن و غصب سرزمین و آب های آن از حدود هفتاد سال پیش ظلمی بزرگ و پیوسته به شمار می رود و اقدام آمریکا در خصوص قبله اول مسلمین، محل عروج رسول اکرم (ص)، سومین حرم شریف و مهد ادیان آسمانی، نوعی زورگویی و استبداد است.

در این بیانیه آمده است: سکوت در مقابل این اقدام، سکوت در برابر این ظلم بزرگ و مشارکت در آن است و جهان اسلام باید با تمام اقشار، مذاهب، احزاب، دولت ها، ملت ها و قومیت ها و همچنین آزادگان جهان، به ویژه علما، نخبه ها و فرهنگیان، این اقدام را به هر طریق ممکن و با تمام امکانات رد کنند.

تجمع کنندگان در این نشست تاکید کردند که قدس، پایتخت ابدی حکومت فلسطین است و هیچ کس حق ندارد که در برابر اقدام ترامپ کوتاه بیاید، و تمامی مرجعیات و کمیته های معنوی به ویژه اسلامی را به صدور فتاوی و موضع گیری در رد اشغال گری فلسطین و تحریم تعامل و عادی سازی روابط با اسرائیل دعوت کرده و خواستار شدند که در مقابل حتی یک ذره از خاک فلسطین یا قطره ای از آب آن کوتاه نیایند.

همچنین بر تداوم فعالیت های مختلف همچون همایش ها، اجتماعات، تحصن ها و تظاهرات برای تاکید بر حق فلسطین و رد هرگونه کوتاهی و عقب نشینی و استمرار هماهنگی و ارتباط میان مرجعیت ها و رهبران معنوی و علمایی اسلامی و مسیحی تاکید کردند.

حوزه های علمیه جبل عامل خواستار قرار گرفتن مسئله فلسطین در اولویت محافل، باشگاه ها، میدان ها و خطبه های جمعه و فعالیت های مختلف شد و تاکید کرد: وحدت اسلامی، ملی و قومی میان امت تقویت و هرگونه تفرقه، فتنه انگیزی و مذهب گرایی کنار گذاشته شود و از تمامی امکانات رسانه ای و منبر ها برای تقویت خطابه وحدت گرایانه استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha