پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 434710
۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
تصاویر/ نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی

حوزه/ همزمان با گرامیداشت هفته پژوهش امروز در مراسمی، اعضای هئیت علمی، محققان، پژوهشکده ها و گروه پژوهشی برتر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین ایزدپناه پیش از ظهر امروز در سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفترتبلیغات اسلامی حوزه علمیه که در سالن غدیر دفتر تبلیغات حوزه علمیه درقم برگزار شد، با بیان اینکه هدف از راه اندازی و تأسیس دفتر تبلیغات و پژوهشگاه با برکت بودن و رفع نیازهای جامعه در مباحث علمی است گفت: هدف این است در این پژوهشگاه کارهای تولید شود که مشکلات علمی و نظام را حل کند.

عضو هیئت امنای دفتر تبلیغات حوزه علمیه با بیان اینکه موضوع پژوهش چند سالی در کشور در رکود بوده و همین رکود پژوهشگاه و دفتر تبلیغات را نیزتحت تاثیر قرار داده بود، افزود: اما دفتر برای برون رفت ازاین مشکل، اقدام به طراحی از دورن کرد، یعنی برنامه های دفتر از غیر شبکه ای به شبکه ای و هم افزایی و تاسیس قطب ها و قرارگاه رصد نیازهای جامعه و فعالیت های مسئله محور تغییر کرد.

وی افزود: این تغییر رویکرد دفتر تبلیغات، برای همه علوم انسانی و موضوعات لازم است و اگر قرار باشد دولت میسر خودش را برود و مراکز علمی در مسیر دیگر، دراصطلاح سنگ روی سنگ بند نمی شود و مشکلی ازجامعه حل نخواهد شد، برای همین این تغییر رویکرد دفتر باعث هم افزایی محققان با دولت شده است.

حجت الاسلام والمسلمین یزدان پناه با بیان اینکه قطب های دفتر در ابتدا رصد کننده بودند و این رصدها با نیازهای روز اگر چه مطابقت داشت، ولی  چندان اثر گذار نبود گفت: برای اثر گذاری بهتر مسئولین اقدام دیگری کردند و آن این بود در عرصه نیازمحوری، ارزش یابی و نظارت رصد بیشترصورت گیرد و همین اتفاق نیز درحال ایجاد شدن است.

عضو هیئت امنای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه عنوان کرد: برای اثر بخشی بهتر بعداز ظرفیت شناسی، باید به دنبال نتایج آثار و باز خوردآن باشیم.

خاطرنشان می شود: اعضای هئیت علمی، محققان، پژوهشکده و گروه پژوهشی برتر تجلیل شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha