جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طالبی

حوزه/ طالبی در همایش وحدت حوزه و دانشگاه گفت: ظرفیت های نهفته ای وجود دارد که با تعامل دانشگاهیان و حوزویان و بهره برداری از این ظرفیت ها معضلات و آسیب های اجتماعی کاهش یابد و با عملیاتی کردن وحدت حوزه و دانشگاه منشا خیر و برکت در جامعه باشیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، هوشنگ طالبی، دوشنبه شب در همایش وحدت حوزه و دانشگاه، در دانشگاه اصفهان اظهار کرد: دانشگاه اصفهان منتسب به شهر عالمان و بزرگان دینی چون شیح بهایی، علامه مجلسی، و ... است و این امر وظیفه ما را سنگین می کند.

وی با اشاره به این که 50 درصد فعالیت های دانشگاه اصفهان معطوف به علوم انسانی است، افزود: این دانشگاه منشا خیر و برکت بوده است به طوری که امروز تدریس 25 اثر از آثار هئیت علمی  این دانشگاه اصفهان در حوزه علمیه اصفهان افتخار دانشگاه  است.

رئیس دانشگاه اصفهان تاکید کرد: هر سال بیش از هزار مقاله و پایان نامه از کارشناسی تا دکترا در این دانشگاه دفاع می شود که نشان از ظرفیت بالای دانشگاه در این عرصه است. در بعد بین المللی نیز این رساله ها می تواند منشا معرفی علوم انسانی اسلامی به جامعه جهانی باشد.

طالبی در پایان گفت: ظرفیت های نهفته ای وجود دارد که با تعامل دانشگاهیان و حوزویان و بهره برداری از این ظرفیت ها معضلات و آسیب های اجتماعی کاهش یابد و با عملیاتی کردن وحدت حوزه و دانشگاه منشا خیر و برکت در جامعه باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha