جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله ابوالحسن مهدوی- عضو خبرگان رهبری

حوزه/ عضو خبرگان رهبری گفت: وحدت بین حوزه و دانشگاه یک امر بدیهی و عقلایی است و حوزویان و دانشگاهیان جزء خواص جامعه محسوب می شوند و جمعی از مردم به آن‌ها تأسی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان،  آیت الله سیدابوالحسن مهدوی، در جلسه پرسمان دانشجویی جمعیت هلال احمر استان اصفهان اظهار کرد: حوزویان و دانشگاهیان از  خواص جامعه هستند و  رهبری افکار مردم را به عهده دارند.

امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: وحدت بین حوزه و دانشگاه یک امر بدیهی و عقلایی است و حوزویان و دانشگاهیان جزء خواص جامعه محسوب می شوند و جمعی از مردم به آن‌ها تأسی می‌کنند.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: در حقیقت  خواص جامعه رهبری افکار مردم را به عهده دارند، لذا اگر این دو قشر حوزوی و دانشگاهی کنار هم باشند، مکمّل یکدیگر بوده، یک آرامش در جامعه دیده می‌شود.

آیت الله مهدوی تصریح کرد: علومی که در دانشگاه  وجود دارد، مربوط به زندگی مردم است و علومی که در حوزه تدریس می شود، مربوط به دین و آخرت مردم. انسان، هم نیاز به دنیا  و هم  آخرت داد؛ وحدت حوزه و دانشگاه باعث می‌شود که دنیا و آخرت انسان آباد شود.

وی ابراز کرد: دنیای غرب  آباد است، ولی آبادی دنیایشان در استعمار کشورهای دیگر، دروغ گفتن و تهدید کردن و سرقت کردن منافع دیگران است. ما این نوع روش زندگی را قبول نداریم و اتحاد حوزه و دانشگاه این مشکل را حل خواهد کرد، اگر کسی بخواهد آخرت خود را آباد کند و به دنیا اهمیت ندهد، این هم درست نیست،  یک مؤمن باید هم به دنیا و هم به آخرت اهمیت دهد و دنیا باید مقدمۀ آخرت او باشد.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد:  وحدت حوزه و دانشگاه مانند اتحاد بین جسم و روح انسان است، چه طور یک انسان هم جسم دارد و هم روح، اگر انسانی را در نظر بگیریم که جسم داشته باشد و روح نداشته باشد، این مُرده است.

استاد حوزه در پایان بیان کرد: انسان سالم کسی است که هم دارای جسم است و هم دارای روح، دانشگاه نیازهای جسمی را برطرف می‌کند و  حوزه علمیه نیازهای روحی. پس، ما به هر دو نیاز داریم و به هر دو مراجعه کنید و اتحاد خواص هم می‌تواند به این اتحاد کمک کند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha