چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام جواد مجتهد شبستری

حوزه/ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با ابراز تاسف از اینکه گاهی دیدگاه های انحرافی در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه وجود دارد، گفت: برخی گمان می کنند که وحدت حوزه و دانشگاه به معنای یکی شدن است.

حجت الاسلام جواد شبستری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با تاکید بر اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: بی شک وحدت حوزه و دانشگاه به معنای دانشگاه شدن حوزه و یا حوزه شدن دانشگاه نیست بلکه منظور بانیان این مسئله و در راس آنها امام خمینی(ره) این است که این دو نهاد جهت گیری واحد داشته باشند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه حوزه و دانشگاه باید به یکدیگر کمک گیرند، افزود: این دو نهاد باید به یاری هم بشتابند و از سوی دیگر دیدگاه های خود را به همدیگر نزدیک تر کنند.

وی با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه باید مکمل هم باشند، ابراز داشت: برای مثال باید در حوزه های علمیه از اساتید و صاحب نظران دانشگاهی برای سخنرانی، کنفرانس و پرسش و پاسخ دعوت شده و متقابلا در دانشگاه ها نیز همین کار صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهدشبستری تصریح کرد: بی شک اگر این دو بال هر کدام در یک جهتی حرکت کنند، کشور نمی تواند به سوی پیشرفت حرکت کند، لذا هر دو باید در یک جهت حرکت کنند تا کشور به سمت ترقی، رشد و کمال هدایت شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه گام های بلندی برداشته شده است، خاطرنشان کرد: برای مثال هم اکنون در حوزه های علمیه طلبه هایی مشغول تحصیل هستند که مدرک دانشگاهی داشته و یا حوزویان در دانشگاه به تدریس می پردازند اما این مسئله در طول عمر انقلاب اسلامی مثل سایر اهداف نظام فراز و فرودهایی داشته است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: شاید در برهه ای از زمان ها برخی مسئولان نگاهی به این مسئله نداشته و یا این دیدگاه را قبول نداشتند و از سوی دیگر شاید همت لازم را برای این مسئله به خرج ندادند تا این امر در جامعه روشن شود.

وی با ابراز تاسف از اینکه گاهی دیدگاه های انحرافی در این رابطه وجود دارد، اظهار داشت: برخی گمان می کنند که وحدت حوزه و دانشگاه به معنای یکی شدن است و در این رابطه ممکن است دیدگاه های انحرافی و افراط و تفریط هایی وجود داشته باشد که باید برای طلاب و دانشجویان این مسئله به طور کامل تبیین شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha