پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شیری

حوزه/مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، امامزادگان را مبلغان خاموش الهی دانست و بر ضرورت تکریم ایشان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام شوزب شیری، مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، ظهر سه شنبه در مراسم رونمایی از ضریح جدید امامزاده سید احمد(ع) مرند، با اشاره به اینکه امامزادگان از امانت های الهی هستند، ابراز داشت: حضور امامزادگان در ایران بی حکمت نیست، در اول قرن سوم، انقلابی در برخی مناطق ایران به وجود آمد و مراغه و مرند و اردبیل محل تحولات و پناهگاه اهل بیت(ع) بودند.

وی با بیان اینکه مبلغان خاموش الهی بودند، افزود: قیام فرزندان امام موسی بن جعفر(ع) در نقاط مختلف ایران از جمله قم، شیراز، طبس و مرند صورت گرفت، از جمله قیام ها قیام حضرت احمدبن موسی(ع) است که مرقد مطهرشان در مرند واقع شده است.

حجت الاسلام شیری ادامه داد: امامزاده ابوجعفر محمد، متولد شهر مرند هستند و امروز مرقد مطهرشان در یزد قرار دارد.

مدیرکل بازرسی اوقاف و امور خیریه بر ضرورت توسعه امامزاده سید احمد تاکید کرد و گفت: امامزاده سید احمد(ع) مرند جزو سه امامزاده برجسته در کشور است،مراغه و مرند و اردبیل پناهگاه اهل بیت(ع) بودند.

گفتنی است، امامزاده سید احمد (ع) مرند با یک واسطه نسبش به حضرت امام موسی کاظم (ع) می رسد، امامزاده احمد ابن موسی الکاظم (ع) از امامزادگان معروف و متبرک استان آذربایجان شرقی و شمالغرب کشور به شمار می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha