پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نعمت زاده

حوزه/ امام جمعه مرند گفت: بعد از قم و شیراز، امامزاده ای به عظمت امامزاده احمد بن موسی(ع) مرند وجود ندارد و دستخط آیت الله شبیری زنجانی درباره این امامزاده، یک سند بزرگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام علی نعمت زاده، امام جمعه مرند، ظهر سه شنبه در مراسم رونمایی از ضریح جدید امامزاده سید احمد(ع) مرند که با حضور مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و مدیران کل اوقاف و امور خیریه استان های آذربایجان شرقی و یزد برگزار شد، اسلام را مایه سعادت و سربلندی دنیا و آخرت معرفی دانست و اظهار داشت: سعادت دنیا و آخرت با همراهی قرآن و عترت است، اهل بیت(ع) بدون سرمایه قرآن، اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی است که هر دو مضر و علیه اسلام ناب محمدی هستند.

وی خاطرنشان کرد: سمّ اختلاف امروز در بین جوامع اسلامی با هدایت مزدوران استکبار پاشیده می شود و ایجاد وحدت برای امت اسلام جز با ثقلین ممکن نیست.

امام جمعه مرند با اشاره به عزت مکتب تشیع در جهان، تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران امروز به برکت تمسک به ثقلین در دنیا جایگاهی پیدا کرده و مسلمانان کشورهای اسلامی را با خود همراه کرده است.

حجت الاسلام نعمت زاده در بخش دیگری اظهار داشت: بعد از قم و شیراز، امامزاده ای به عظمت امامزاده احمد بن موسی(ع) مرند نیست و دستخط آیت الله العظمی شبیری زنجانی درباره این امامزاده، یک سند بزرگ است.

وی بر ضرورت تبدیل امامزاده سید احمد مرند به قطب فرهنگی تاکید و تصریح کرد: توجه به این امامزاده باید بسیار بیشتر از این باشد و نسبت به توسعه صحن این امامزاده غفلت شده است و مردم از این کم توجهی مسئولین گلایه دارند.

گفتنی است، امامزاده سید احمد (ع) مرند با یک واسطه نسبش به حضرت امام موسی کاظم (ع) می رسد، امامزاده احمد ابن موسی الکاظم (ع) از امامزادگان معروف و متبرک استان آذربایجان شرقی و شمالغرب کشور به شمار می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha