جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محسن انصاری نیا - سمنان

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی مرهون و مدیون وحدت حوزه و دانشگاه است، گفت: الگوی مردم‌سالاری دینی یک مدل کارآمد در همه ابعاد اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام محسن انصاری نیا ظهر امروز در جمع کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، در مسجد فاطمه الزهراء (س) این دانشگاه با بیان اینکه نظام فکری و هندسه معرفت اسلامی بسیار غنی است، اظهار داشت: مصادیق بسیار زیادی موجود است که اندیشمندان غرب و شرق و فیلسوفان مختلف در برابر آن سر تعظیم فرود آورده‌اند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه مصادیقی از اذعان فیلسوفان و متفکران غربی وجود دارد که بر غنای معارف اسلامی صحه می‌گذارد، تصریح کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) رسالت حوزه‌های علمیه را تولید فکر و رسالت دانشگاه را تولید علم بیان کرده‌اند و در جامعه امروز حوزه‌های علمیه باید به‌گونه‌ای عمل کنند تا نگاه فلسفی و عقلانی سالم و غنی خود را در تمامی ابعاد اجتماعی به مسند فعل برساند.

وی ضمن تبیین رسالت‌های فلسفی و عقلانی حوزه‌های علمیه افزود: نگاه فلسفی و عقلانی موجود در حوزه‌های علمیه برای ابعاد مختلف زندگی اجتماعی سودمند است.

حجت‌الاسلام انصاری نیا خاطرنشان کرد: رسالت امروز دانشگاه‌ها در سطح کشور بر این است که بر اساس تولید فکری حوزه علمیه، علم را طراحی و الگو یا مدل مناسبی را به جامعه ارائه کنند.

وی با بیان اینکه عملکرد حوزه‌های علمیه و دانشگاه در طول حیات انقلاب اسلامی قابل‌قبول به شمار می‌آید، افزود: دستاوردهای انقلاب اسلامی حاصل وحدت حوزه و دانشگاه است و نشان‌دهنده این است که این دو نهاد علی‌رغم اشکالاتی که به آن‌ها وارد است توانسته‌اند در راستای رشد، ترقی و پیشرفت جامعه موفق عمل کنند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه الگوی مردم‌سالاری دینی یک مدل کارآمد در همه ابعاد اجتماعی است، گفت: الگوی مردم‌سالاری دینی محصول مشترک موفق در حوزه‌های علمیه و دانشگاه محسوب شده و توانسته در مقابل مکاتب دیگر الگوی کامل و سالم و قابل‌قبولی را ارائه دهد.

وی با اشاره به مقوله اقتصادی در ابعاد زندگی اجتماعی، افزود: مدل اقتصاد مقاومتی، اجمالی از اقتصاد اسلام ناب است که توانسته در مقابل تحریم‌های فلج‌کننده و ظالمانه، جامعه اسلامی را زنده، سرحال و سرپا نگه دارد.

حجت‌الاسلام انصاری نیا با تأکید بر اصلاح شیوه‌های دانشگاهی و حوزوی تصریح کرد: اگر سه طیف دانشگاهیان، حوزویان و مجریان جامعه که بر خاسته از این دو نهاد هستند اصلاح شوند، جامعه نیز اصلاح‌شده و جامعه اسلامی معنا مفهوم پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha