چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
یعقوبی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی ورزش باستانی و زورخانه‌ای را نزدیک‌ترین ورزش به ارزش‌های دینی خواند و گفت: ورزش باستانی، مروج ارزش‌های دینی و فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از برگزیدگان سومین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه ورزش و جوانان خراسان شمالی، اظهار داشت: ورزش نقش مهمی در تأمین سلامتی و نشاط افراد جامعه و بخصوص جوانان دارد و باید همواره برای ارتقای فضائل معنوی و آموزه‌های دینی بین نسل جوان روز به روز گسترش یابد .

وی با بیان اینکه  ورزش، حوزه تک‌بعدی و تک‌محوری نیست، افزود: باید ورزش و ارزش به هم گره بخورند؛ ارزش‌مداری، دین‌محوری و معنویت‌محوری از شاخصه‌های یک ورزشکار موفق است.

وی با اشاره به اینکه باید قدرت و قوت بدنی در کنار قدرت و قوت روحی باشد، تصریح کرد: این دو در کنار هم باعث تربیت یک انسان کامل و موفق می‌شود.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه انسان از دو بعد جسم و روح تشکیل شده است که باید برای نشاط هر دو وجه تلاش کرد، افزود: جسم مرکب و روح راکب است، بنابراین اگر جسم که همان مرکب است سالم باشد راکب خود را سریع‌تر و سالم‌تر به مقصد می‌رساند.

وی، ورزش باستانی و زورخانه‌ای را نزدیک‌ترین ورزش به ارزش‌های دینی خواند و گفت: ویژگی و زیبایی ورزش زورخانه‌ای در این است که همواره نام خدا در آن جاری است به‌عنوان نمونه از همان ابتدای ورود به زورخانه باید سرخود را به خاطر وجود درب کوتاه آن خم کرد که این کار تواضع و خشوع را به انسان یادآوری می‌کند و ورزشکاران بعد از ورود به گود زورخانه ورزش خود را با نام خدا و اهل‌بیت (ع) آغاز می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، انس با قرآن را یکی از مواردی دانست که به زیبایی ورزشکار می‌افزاید، اظهار داشت: باید تمام رشته‌های ورزشی رنگ ارزشی بگیرند و ورزشکاران نیز باید به نماز اول وقت جماعت توجه بیشتری داشته باشند؛ زیرا این موارد بر زیبایی و ارزش کار ورزشکاران می‌افزاید.

وی تصریح کرد: مدال افتخار تنها آن چیزی نیست که به گردن می‌آویزند، بلکه بالاترین مدال افتخار این است که یک ورزشکار در زمینه حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن موفق باشد.

گفتنی است، این دوره از مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه ورزش و جوانان و کارکنان خراسان شمالی، سومین سالی است که برگزارشده و در هر دوره خراسان شمالی میزبان این مسابقات بوده است.

این مسابقات در 6 رشته با شرکت 150 قاری ممتاز استانی در سه بخش جوانان، ورزشکاران و کارکنان به‌صورت مجزا برگزار شد.

در بخش کارکنان محبوبه مرحمتی و کاظم صالح‌آبادی مقام سوم در رشته قرائت ترتیل، در بخش ورزشکاران فاطمه رحمانی مقام اول در قرائت ترتیل مقام اول و فاطمه زراعتکار مقام دوم در حفظ یک جزء را کسب کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha