جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار با خانواده شهدای روحانی

حوزه/ معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان گفت: خانواده شهدا و ایثارگران علت اعتبار، عظمت و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و مایه افتخار و مباهات نظام و انقلاب هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام علی اکبر نوایی در دیدارهایی جداگانه با خانواده شهيدان حجت الاسلام علوي، منفرد و مهاجریان مقدم گفت: شما خانواده شهدا و ایثارگران علت اعتبار، عظمت و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و مایه افتخار و مباهات نظام و انقلاب هستید.

معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه یکی از مقامات بلند شهدا نیز این است که به وجه الله نظر می کنند، ادامه داد: به همین علت شهدا با خداوند یگانگی پیدا می کنند و به شهید مقام شفاعت داده می شود.

وی با تاکید  بر اینکه بدون شک خشنودی خانواده شهدا موجب خشنودی خداوند متعال است، تصریح کرد: امروز مطالبه و تقاضای خانواده شهدا آن است که راه فرزندانشان بی رهرو نماند و شهدا نیز همین را می خواستند تا راه و اهدافشان دنبال شود.

حجت الاسلام نوایی با اشاره به آیه «وَلَاتَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فِی سبیلِ اللّهِ أَمواتاً بَلْ أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یرزقونَ» اظهار کرد: هنگامی که فردی در راه خدا با انگیزه الهی و در راه هدف مقدسی شهید می شود دیگر برای او حد فراتری نمی توان تصور کرد که بر این اساس می توان گفت شهید و خانواده او با تربیتی در راهی مقدس، سرآمد جامعه است.

در این دیدار پدر شهید علوی ابراز کرد: فرزند ما نخستین شهید روحانی استان خراسان بزرگ در جنگ تحمیلی بود که پیش از انقلاب اکثر خانه های تیمی منافقین را شناسایی کرده و انتهای شب نیز اعلامیه های حضرت امام را در خانه ها منتشر می کرد و در افشای جنایات پهلوی و همچنین اشاعه حقایق و معارف دین نقش چشمگیر و بارزی داشت.

همچنین، پدر شهید منفرد با اشاره به آیه «ما عِنْدَکُمْ يَنْفَدُ وَ ما عِنْدَ اللَّهِ باقٍ وَ لَنَجْزِيَنَّ الَّذينَ صَبَرُوا أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ ما کانُوا» اظهار کرد: شهدا سرمایه های ارزشمندی برای ما هستند و باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی بماند.

پدر شهید مهاجریان مقدم نیز به بیان خاطراتی از شهید در طول دوران تحصیل و جنگ تحمیلی و همچنین رشادت های مثال زدنی شان در صحنه های مختلف فردی و اجتماعی پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha