شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سعیدی نژاد. تربت حیدریه

حوزه/ یک کارشناس مسائل دینی گفت: دشمن در مورد جریان ظهور و مهدویت تلاش می کند با ساخت ماکت هایی دروغین، مردم را از حق دور کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام محمد سعیدی نژاد در نشستی علمی با عنوان «بررسی شاخصه های منتظران و تطبیق آن با مدعیان دروغین» که در مدرسه علمیه فولاد تربت حیدریه برگزار شد، گفت: آنچه درباره امام زمان(عج) مورد توجه بوده و بر آن تاکید شده، مبحث انتظار است و روش و سیره علماء از زمان شیخ طوسی تاکنون همین بوده و جالب این است که مدعیان دروغین نیز از دیرباز وجود داشته اند.

وی افزود: هیچ یک از علماء از دیرباز تاکنون در رابطه با نزدیک بودن ظهور بحثی را به میان نیاورده اند، زیرا اساساً «ظهور نزدیک است» جمله درستی نمی باشد و علما جملات منتسب به خود در این رابطه را رد کرده اند.

این کارشناس مسائل ديني ابراز کرد: یکی از برنامه های دشمنان اسلام این است که از راه دین به دین ضربه بزنند، بنابراین در مورد جریان ظهور و مهدویت نیز تلاش می کند با ساخت ماکت هایی دروغین، مردم را از حق دور کند.

حجت الاسلام سعیدی نژاد با اشاره به برخی شبهات و سوء استفاده های دشمن در مورد موضوع مهدویت، اظهار کرد: متاسفانه دشمن در این رابطه از غفلت بعضی خواص سوء استفاده کرده و خیل عظیمی از منتظران را به سمت همان ماکت دروغین سوق داده است و جالب این است که این مدعی دروغین خودش در حال فرار می باشد.

وی بیان کرد: طبق روایات صحیح، امام زمان (عج) به قصد پرکردن زمین از عدل و قسط ظهور و قیام می کنند بنابراین تقیه ای وجود نخواهد داشت.

حجت الاسلام سعیدی نژاد گفت: در طول تاریخ اسلام مدعیان دروغین زیادی در موضوع مهدویت وجود داشته اند که یا افراد جامعه احادیث را بر فردی تطبیق داده و او را مهدی می خواندند یا این که افرادی خود را به عنوان مهدی موعود معرفی و در این رابطه روایاتی را جعل می کردند.

وی در پایان ابراز کرد: یکی از بحث های مهم در مورد امام زمام (عج) و ظهور ایشان، عدم تطبیق است، بنابراین اینکه عده ای مشخصه های موجود در روایات را بر بعضی افراد تطبیق می دهند، کار بسیار نامناسبي است. این غفلت، آب به آسیاب دشمن ریختن است و متاسفانه جوانان زیادی از این طریق منحرف شده اند.

انتای پیام/۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha