جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 434864
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
حجت الاسلام رضائی. مدرس حوزه مشهد

حوزه/ مدرس دوره دانش افزایی نومدرسین حوزه علمیه مشهد گفت: کسب اطمینان از صحت حرکت و استمرار ارزشیابی از اموری است که در عرصه تعلیم و آموزش مهم است .

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام رضائی در دوره دانش افزایی نومدرسین حوزه علمیه مشهد با اشاره به اینکه هر درس را باید به صورت کل به جز تدریس کرد، گفت: به طور مثال، کتاب های بلاغت جزئی است و احوال پاراگراف را نمی گوید، بلکه جمله را بیان می کند و توضیح می دهد که به همین علت بر جزئی نگری آن اشکال می گیرند.

وی افزود: با این روند کل به جزء، می توان نسبت به هر مسئله ای آگاهی داشت و از آن بهره برد و به اصطلاح در امر مربوطه نمره قبولی گرفت.

مدرس دوره دانش افزایی نومدرسین حوزه علمیه مشهد با تاکید بر آشنایی، شناخت و تسلط برای تدریس موفق، اظهار کرد: کسب اطمینان از صحت حرکت و استمرار ارزشیابی از امور دیگری است که در این عرصه مهم می باشد.

وی به انواع ارزشیابی تشخیصی، تکوینی و پایانی اشاره و ابراز کرد: ارزشیابی تشخیصی در ابتدا و ارزیابی تکوینی در میانه کار و ارزشیابی پایانی در واقع تکمیل دوره است و کسب اطمینان از صحت حرکت مربوط به ارزشیابی تکوینی می باشد.

حجت الاسلام رضایی افزود: این امر که مخاطب پیام اصلی بحث را دریافت کرده است، باید مورد توجه مدرس باشد و نکات حاشیه ای نیز به اقتضاء هر درس، کتاب، شخصیت و ... مشخص شود.

وی یا این توصیه که مدرس حوزه باید برای تفاوت های فردی طلبه ها پیش بینی لازم انجام دهد، توضیح داد: با توجه به قدرت و توان و استعداد افراد باید برنامه ریزی کرد.

حجت الاسلام رضایی بر تحصیل و تلاش گروهی که در واقع همان  مباحثه  است تاکید و خاطر نشان کرد: به طور مثال کتاب بحارالانوار و یا تفسیر نمونه با حضور افراد برجسته به صورت گروهی به نتیجه رسیده و نوشته شده است.

مدرس دوره دانش افزایی نومدرسین حوزه علمیه مشهد با بیان اینکه ارزشیابی جزو یادگیری است، گفت: نکته دیگر این است که معلم شاگردنگر باید باشد و توجه به نیازهای مختلف او مدنظر قرار گیرد.

حجت الاسلام رضایی، امیدبخشی را یکی دیگر از نکات مدنظر یک استاد دانست و ابراز کرد: مشکلات شخصی استاد نباید در فضای درسی باشد، بلکه می بایست نسبت به امیدبخشی به طلبه اهتمام ورزد و در واقع سبک زندگی را به شاگرد بیاموزاند.

انتهای پیام/ 313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha