شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی در نشستی با طلاب مدارس علمیه خواهران میبد

حوزه / مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد یکی از راه های رسیدن به معنویت و تأثیرگذاری در جامعه را پذیرش شرایط طلبگی و الگوبرداری از زندگی علمای اخلاق دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی در نشستی با طلاب مدارس علمیه خواهران میبد اظهار کرد: بانوان طلبه و حوزوی نسبت به رعایت مسائل اخلاقی به عنوان یکی از زیر مجموعه های زی طلبگی توجه کنند.

وی، الگوبرداری و مطالعه زندگی و منش علمای اخلاق را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: در یکی از نامه های آیت الله العظمی بهجت(ره) آمده «کسی که بداند خدا همنشین اوست احتیاج به هیچ وعظ و خطابه ای ندارد و می داند چه باید بکند و آنچه را که می داند، باید انجام دهد و آنچه که نمی داند باید احتیاط کند».

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد تأکید کرد: برای رسیدن به مراحل معنوی و اخلاقی، مراعات اقتضای صنف طلبه و پذیرش شرایط طلبگی ضرورت دارد.  

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی در ادامه به ذکر نمونه هایی از مراقبات بزرگان و علما دینی پرداخت و گفت: الگوی رفتاری برای تمام طلاب به خصوص اساتید یکی از رموز تأثیرگذاری در مخاطبان به شمار می رود.

وی هدف غایی و نهایی را «لقاء الله» عنوان کرد و افزود: برای رسیدن به شهود قلبی ابتدا از پله توبه و پاک شدن از گناهان عبور کنیم و از سه راه «مشارطه، مراقبه و محاسبه» برای خود توشه برداریم تا از مسیر رسیدن به لقاءالله باز نمانیم.

بر پایه این گزارش، نشست اخلاقی بانوان طلبه، اساتید و کادر مدارس علمیه خواهران شهرستان میبد به میزبانی مرکز آموزش عالی حضرت زهرا(س) این شهرستان برگزار شد و در پایان نشست به سئوالات طلاب در زمینه های گوناگون از سوی سخنران پاسخ داده شد.

انتهای پیام / 313/47


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha