جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امیری

حوزه/ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در راستای ترویج فرهنگ وقف و همچنین ایجاد وقف هایی براساس نیازهای روز جامعه تاکنون ۶۱ انجمن «یاوران وقف» در سراسر استان تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام حسن امیری، صبح امروز در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با همکاری ادارات اوقاف و امور خیریه در سراسر استان توانسته است در راستای ترویج فرهنگ وقف با هدف ایجاد وقف هایی برای کمک به برطرف کردن نیازهای روز جامعه در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و بهداشت و سلامت تعداد 61 انجمن «یاوران وقف» با موضوعات مختلف را در استان تشکیل دهد.

وی افزود: یکی از مهم ترین وظایف و کارکردهای این انجمن ها همکاری و تعامل بین دستگاهی در شهرستان ها با هدف جذب خیرین و استفاده از پتانسیل این افراد در جهت تشویق واقفان نیک اندیش، در راستای ایجاد وقف هایی براساس نیازهای ضروری آن شهرستان است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطر نشان کرد: خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون با فعالیت هایی که  این انجمن ها در استان انجام داده اند 122 وقف جدید متناسب با نیازهای شهرستان ها به ثبت رسیده است که امیدواریم در آینده نیز شاهد وقف های بیشتری توسط واقفان نیک اندیش در این راستا باشیم.

حجت الاسلام امیری در ادامه به اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش توسط اداره اوقاف و امور خیریه در سطح استان اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف ذاتی  اوقاف اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش و یا نظارت بر اجرای نیات واقفان است که برای اثر بخشی هرچه بیشتر این موضوع طرح های مختلفی توسط سازمان اوقاف و امور خیریه تعریف شده است که در طول سال اجرا می شود. این طرح ها شامل طرح نوروزی آرامش بهاری، برنامه تابستانی نشاط معنوی، طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان، جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی همزمان با دهه ولایت، بصیرت عاشورایی، طرح مهر تحصیلی، طرح زائر رضوی، طرح زائران حرم حسینی و سوگواره یاس نبوی است که با تجمیع نیات واقفان نیک اندیش و از محل موقوفات منطبق اجرا می شوند.

وی در پایان گفت:  در طول سال از محل درآمد موقوفات منطبق بر مدارس و حوزه های علمیه، مساجد، بقاع متبرکه و افراد نیازمند نیز  کمک های زیادی می شود و در صورت حمایت های بیشتر واقفان نیک اندیش و ایجاد وقف های جدید، این گونه کمک ها گسترش بیشتری خواهد یافت و زمینه برای رفع محرومیت در جامعه فراهم می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha