چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام راحلی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با ابراز خرسندی از اینکه در حوزه علمیه خواهران استان، آموزش ها به صورت پژوهش محور پیش می رود، گفت: همچنین ساعات درسی «پژوهش» در حوزه علمیه وجود دارد و طلاب خواهر باید در پایان سطح دو، یک مقاله پژوهشی ارائه دهند.

حجت الاسلام حمید راحلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به جایگاه پژوهش در حوزه علمیه اظهار داشت: بی شک امر پژوهش در حوزه های علمیه امری بدیع و تازه ای نیست؛ چون از گذشته در مذهب تشیع به عنوان مذهب پایدار، استوار و متقن معرفی شده است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر هیچ خدشه ای به آن وارد نشده و نیز با توجه به اینکه دین مبین اسلام نیز برگرفته از وحی الهی، سنت نبوی و ائمه اطهار(ع) است، تمامی استدلال های آن مبتنی بر اسلام است.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی بیان داشت: بنابراین نتیجه آثار و پژوهش های مبلغان اسلامی علما و فقها باعث شده که مکتب اسلام به عنوان مکتب پویا و زنده شناخته شود.

وی افزود: پژوهش های اسلامی از ابتدا وجود داشته و حوزه های علمیه نیز در این امر مشغول بوده اند و هم اکنون آثار مکتوبی که به یادگار مانده نتیجه و ثمره پژوهش های طاقت فرسای عالمان دینی بوده است.

حجت الاسلام راحلی با ابراز خرسندی از اینکه در حوزه های علمیه خواهران استان، آموزش ها به صورت پژوهش محور به پیش می رود، اذعان داشت: در این رابطه ساعات درسی «پژوهش» در حوزه های علمیه وجود داشته و طلاب خواهر باید در پایان سطح دو، یک مقاله پژوهشی ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: لازم است طلاب از ابتدا با پژوهش سر و کار داشته و با این رویه دست به قلم می شوند از سوی دیگر جرأت نوشتن و روحیه پژوهش از ابتدا در آنها زنده می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha