پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
۷۶۴۷۶۴.jpg

حوزه/ حجت‌الاسلام اسلام‌پور با بیان اینکه عنوان پژوهش باید به‌طور دقیق و متناسب با مسائل و نیازهای روز انتخاب شود، گفت: یک پژوهشگر خوب، کسی است که دغدغه‌های جامعه را بشناسد و براساس آن، تحقیق خود را تدوین کند.

به گزاش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام حسن اسلامپور در کارگاه آموزشِ پژوهش که عصر امروز با حضور استادان مدرسه علمیه آیتالله آخوند(ره) همدان برگزار شد، با اشاره به اهمیت بحث پژوهش در حوزههای علمیه، گفت: پژوهش سبب رشد، خلاقیت و اندیشهورزی در طلاب می شود.

وی ادامه داد: نوشتن یکی از بهترین و بالاترین ابزار ارتباط با دیگران است که اگر با اصول اصلی خود همراه باشد، تأثیر بسیاری را در ذهن مخاطبان هدف خود خواهد گذاشت.

این پژوهشگر حوزوی افزود: با تبیین مبانی اصلی پژوهش در بین طلاب، می توان انگیزه مقاله نویسی را در بین آنان افزایش داد تا با این کار، ثمرات علمی بیشتر دیده شود.

وی تصریح کرد: تعریف و توضیح صحیح اصول پژوهش در جذاب بودن آن بسیار تأثیرگذار است و مخاطب با این کار، تلاش بیشتری را در فراگیری این اصول خواهد داشت.

حجت الاسلام اسلامپور مطرح کرد: از آثار مهم یک پژوهش خوب این است که سیر منطقی و درستی داشته باشد تا بتوان از آن، نتیجه درست و مطلوبی که متناسب با موضوع هدف بوده را دریافت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پژوهش و مقاله باید متناسب با اطلاعات ما باشد، چرا که برای نوشتن یک مقاله خوب باید به تمام ابعاد آن تسلط داشت تا بتوان یک مجموعه خوبی را جمعآوری کرد.

حجت الاسلام اسلامپور با بیان این که عنوان پژوهش باید بهطور دقیق و متناسب با مسائل و نیازهای روز انتخاب شود، گفت: یک پژوهشگر خوب کسی است که دغدغههای جامعه را بشناسد و براساس آن، تحقیق خود را تدوین کند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha