جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عکس

امام جمعه بافق در جمع دانشگاهیان و حوزویان بافق گفت: به برکت جمهوری اسلامی ایران هم حوزه و هم دانشگاه توانسته اند نخبه هایی را در هر زمینه تحویل جامعه اسلامی بدهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام و المسلمین  سید جواد سلیمانی، در نشست دانشگاهیان و طلاب شهرستان بافق که به میزبانی مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد اظهار کرد: قدمت تحصیلات حوزوی از دانشگاه بیشتر است، زیرا حوزه از زمان حضرت علی(ع) آغاز شد و در دوران امام باقر و امام صادق علیهماالسلام به اوج شکوفایی خود رسید.

وی افزود: در زمان امام صادق (ع) حدود چهار هزار شاگرد از محضر ایشان در دروس حوزوی و غیر حوزوی مثل شیمی بهره مند می شدند که شاگردان وی برای گسترش علم در اقصی نقاط سرزمین های اسلامی مثل ایران و مصر شاگردانی پرورش می دادند.

مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق با یادآوری پیشرفت های دانشمندان ایرانی در زمینه های مختلف از جمله سلول های بنیادی، بیان کرد: به برکت جمهوری اسلامی ایران هم حوزه و هم دانشگاه توانسته اند نخبه هایی را در هر زمینه تحویل جامعه اسلامی بدهند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی تصریح کرد: نقش حوزه های علمیه و کارکرد آن در جامعه کنونی با عصر گذشته ما متفاوت است و یکی از علل رفتن شهید دکتر مفتح به دانشگاه  ایجاد وحدت حوزویان و دانشگاهیان بوده است.

وی ادامه داد: ارتباط بین حوزه و دانشگاه قبل از پیروزی انقلاب به صورت نامحسوس بوده و شهید مفتح با دریافت مدرک دکترای دانشگاهی و حوزوی، اولین پایه گذار آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی هستند.

در ادامه این مراسم، مریم تفکری، مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق و دکتر لیلا ابراهیمی، رئیس پیام نور بافق سخنانی را در مورد اهمیت وحدت و دانشگاه در جمع شرکت کنندگان بیان کردند.

برپایه این گزارش، اجرای سرود و همخوانی، قرائت دلنوشته و تقدیر از برندگان مدرسه علمیه الزهرا(س) در جشنواره علامه حلی(ره)، نخبه استعداد برتر کشوری و برترین های عرصه آموزش، فرهنگی و پژوهش این مدرسه  از دیگر برنامه های این همایش بود.

شهرستان بافق دارای سه مرکز دانشگاهی و یک مدرسه علمیه است.

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha