جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به تفکر سکولاریزه کردن کشورها توسط غرب، گفت:‌حوزه علم و دین از یکدیگر جدا نیستند زیرا جدایی آنان موجب بروز سکولاریسم می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در نشست هم اندیشی وحدت حوزه و دانشگاه، در محل دانشگاه آزاد واحد مشهد ابراز امیدورای کرد: حوزه و دانشگاه به زودی شاهد وحدت علمی و فکری باشند زیرا حوزه علم و دین از یکدیگر جدا نیست و گرنه نتیجه جدایی این دو سکولاریسم  است.

عضو مجلس خبرگان رهبری وحدت حوزه و دانشگاه را از ابتکارهای امام راحل دانست و ابراز کرد: از آنجا که تخریب تمدن اسلامی از سکولارسازی علم، تعلیم و تریبت آغاز شد، این امر یک خط گفتمانی برای حفظ اسلام بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه نخستین کار برای نابودی تمدن اسلامی حدود 200 سال قبل توسط غرب شروع شد، اظهار کرد: آنان این اقدام را با سکولارسازی علم دنبال و در زمان قاجار این گونه القا کردند که برای پیشرفت و رسیدن به تکنولوژی باید دین را کنار زد.

وی در ادامه به ضرورت و لزوم حضور حوزویان در دوران پهلوی در دانشگاه اشاره و خاطر نشان کرد: شهید مطهری در آن زمان که مظاهر دین را در دانشگاه از بین برده بودند به عنوان یک عالم مجاهد، حضور روحانیت در این عرصه را لازم می دید و در آنجا به تدریس پرداخت.

آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه دغدغه اساتید دانشگاه نسبت به دین نتیجه وحدت حوزه و دانشگاه است، توضیح داد: ورود فرهنگ حوزه علمیه به دانشگاه و بهره گیری از نرم افزارها و رشته های تخصصی توسط حوزه علمیه بخشی از همین وحدت می باشد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه آمیختگی فرهنگی میان حوزه و دانشگاه در حال توسعه است، گفت: دانشگاه در گذشته محل عبادت نبود، ولی امروزه برنامه ها و مراسم هایی مانند اعتکاف برپا می شود که از آثار همین وحدت می باشد که در کنار رشد علمی اتفاق افتاده است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha