جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام شهسواری

حوزه/ کارشناس حوزوی با بیان اینکه یکی از دلایل مهم‌ رعایت حجاب و عفاف، ایجاد امنیت روانی و حفظ سلامت اخلاقی برای بانوان جامعه است،گفت: بانویی که در جامعه دارای حجاب باشد، مورد طمع ناپاکان و دزدان عفت قرار نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام حمید شهسواری صبح امروز در جمع مسئولان و مدیران دستگاهای اجرایی استان که در دفتر امام جمعه شهرستان تاکستان برگزار شد، به مسئله حجاب و عفاف در جامعه اشاره کرد و گفت: در این برهه از زمان که دشمن خیال خارج کردن بانوان از سنگر حجاب را دارد، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف بر تکتک زنان جامعه ضروری است.

وی افزود: بعضی افراد قصد ترویج افکار شیطانی و معاندانه دشمن را در جامعه اسلامی دارند و نام‌های گوناگونی مانند چهارشنبه سفید بر افکار خود می‌گذارند ولی بدانند زنان مسلمان و مؤمن، ساکت نخواهند نشست.

حجت الاسلام شهسواری خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) بانوی نمونه برای زنان جهان است و باید کوشش کرد که بانوان ما با الگوپذیری از ایشان در موضوع حجاب، برای تحکیم بنیان خانواده‌ و تربیت اسلامی فرزندان تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان اسلام برای اعمال سلطه بر جمهوری اسلامی ایران با تمام توان، عفاف و حجاب را هدف قرار داده‌اند و با کمک ماهواره‌ها و فضای مجازی سعی در خدشه‌دار کردن اعتقادات مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان دارند.

این کارشناس حوزوی تصریح کرد: ارزش و اهمیت عفاف و حجاب را در جایی می توان به خوبی احساس کرد که آیات و روایات بسیاری درباره رعایت این اصل، نسلبهنسل به انسان منتقل شده که البته با جایگزینی الگوهای نادرست در جامعه، اصل و اساس این موضوع رو به فراموشی است.

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب و پوشش هر فرد در جامعه نشان‌ دهنده سطح فرهنگ آن شخص است، افزود: حجاب به طور ذاتی یک امر فرهنگی است. به مسئله حجاب در تمام ادیان دینی پیش از اسلام نیز توجه ویژه‌ای شده و در رابطه با اهمیت آن، سخنان زیادی بیان شده است.

حجت الاسلام شهسواری تصریح کرد: یکی از دلایل مهم رعایت حجاب و عفاف، ایجاد امنیت روانی و حفظ سلامت اخلاقی برای بانوان جامعه است؛بانویی که در جامعه دارای حجاب باشد، مورد طمع ناپاکان و دزدان عفت قرار نمی‌گیرد.

استاد حوزه علمیه خواهران استان قزوین تصریح کرد: شهدا به خوبی در وصیتنامههای خود، ارزش و اهمیت عفاف و حجاب را تبیین کرده و حفظ حجاب در برابر نامحرمان و زیاده خواهان را کوبندهتر از خون خود بیان کرده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha