پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سید احمد صافی

حوزه/ نماینده آیت‌الله‌العظمی سیستانی در خطبه های نماز جمعه کربلا، از مسلمانان خواست از حیطه کار فردی خارج شوند و به کارهای دسته جمعی، احساس مسئولیت و همبستگی روی بیاورند؛ چرا که این کار از بار امت می‌کاهد و راه را برای تحقق اهداف آن هموار می سازد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد صافی، نماینده آیت الله سیستانی، در خطبه های نماز جمعه کربلا که در حرم مطهر امام حسین(علیهالسلام) ایراد شد، از امت خواست که از حیطه کار فردی خارج شوند و به کار های دسته جمعی، احساس مسئولیت و همبستگی روی بیاورند؛ چرا که این کار از بار امت می کاهد و راه را برای تحقق اهداف آن هموار می سازد. همان طور که پیشتر به سرعت، فتوای جهاد کفایی را اجابت کرده و متحد شدند، در نتیجه، خداوند متعال ما را در جنگ علیه گروهک های تروریستی داعش یاری کرد.

حجت الاسلام صافی خواستار کمک به خانواده های شهدا به ویژه جانبازان شد و گفت: جویای حال خانواده های شهدا باشید و به هر طریق ممکن از آنان تشکر و قدردانی کنید و به صورت عملی نیاز های آنان را برطرف کنید.

امام جمعه کربلا تصریح کرد: زمانی که بلاهای طبیعی مثل زلزله و سیل و وبا، امت را گرفتار می کند، اگر واکنش به صورت فردی باشد تأثیر آن محدود است، اما اگر واکنش با همبستگی، همکاری و احساس مسئولیت باشد، بار سنگینی را از دوش کسانی برمیدارد که گرفتار فاجعه شده‌اند.

وی اشاره کرد: برخی از گناهان مثل قضاوت تأثیر بسیار بزرگی می گذارد؛ بعضی به باطل قضاوت می کنند و این مسئله باعث می شود آسمان، باران خود را قطع کرده و زمین برکت خود را حبس کند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی گفت: برخی اعمال هستند که موجب گسترش آرامش، گشایش و آسایش می شود که اساس آن همبستگی امت با همدیگر و دوری از فردگرایی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha