جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید صدرالدین قپانچی

حوزه/ امام‌جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه در حسینیه کبری نجف اشرف، گفت: تصمیم رؤسای سه گانه عراق در اجرای انتخابات در وقت معین آن، اقدامی به‌جاست و این تصمیم حق قانونی ملت عراق است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید صدرالدین قپانچی، امام جمعه نجف اشرف، در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه کبری نجف اشرف ایراد شد، گفت: تصمیم رؤسای سه‌گانه عراق در اجرای انتخابات در وقت معین آن، اقدامی به‌جاست و این تصمیم حق قانونی ملت عراق است.

حجت الاسلام قپانچی به تظاهرات کردستان عراق اشاره کرد و گفت: تظاهر‌کنندگان خواستار سقوط دولت اقلیم بودند که در پرداخت حقوق کارمندان ناتوان است.

وی اشاره کرد: دولت اقلیم، آزادی ها را مصادره و تظاهرکنندگان را سرکوب کرده است و رئیس اقلیم از دست های پنهانی سخن می‌گوید که کردستان را تهدید می کند؛ در حالی که تظاهرات کنندگان با حضور در خیابان ها، خواهان رهایی از استبداد احزاب حاکم هستند.

سید قپانچی در خصوص مسائل بین الملل به تظاهرات قدس و سرکوب آن اشاره کرد و گفت: شورای امنیت، وتوی آمریکا را باطل می کند.

وی از دیدگاه وزیر خارجه بحرین که مسئله فلسطین را یک مسئله حاشیه ای عنوان کرده بود، ابراز تأسف کرد.

امام جمعه نجف اشرف به مسئله یمن اشاره کرد و گفت: بر اساس آمارهای صلیب سرخ، عربستان سعودی و سیاست های متجاوزانه آن، مسئول مبتلا شدن یک میلیون نفر یمنی به وباست.

حجت الاسلام قپانچی تأکید کرد: دولت عربستان با وجود تمام هزینه‌ها، تجاوزها و حمایت‌های بین المللی، زمانی که موشک‌های حوثی‌ها، فرودگاه‌ها و پایگاه های نظامی آنان را در ریاض هدف قرار می‌دهد، با شکستی حقیقی مواجه می‌شود.

خطبه دینی: بعد از داعش جنگ نرم در پیش است

حجت الاسلام قپانچی گفت: تهدید بعد از داعش، جنگ فرهنگی یا همان جنگ نرم است که هدفش ازهم‌پاشیدن جامعه و نابودی آن است.

وی تأکید کرد: مسئولیت مقابله با این تهدید، به عهده حکومت و تمامی نهادهای رسانه ای، حوزه علمیه و مراکز فرهنگی و خانواده هاست.

سید قپانچی به ضرورت مبارزه با طلاق در عراق که به ۲۰درصد رسیده اشاره کرد و گفت: از دلایل طلاق، بد اخلاقی، توقعات بسیار، فقر معیشتی، ضعف فرهنگ دینی و التزام دینی و تسلیم در برابر فریب های شیطان است.

وی از تصمیم دادگاه فدرال عراق که عقد ازدواج موقت را باطل اعلام کرده، ابراز تأسف کرد و گفت: این تصمیم مخالف مذهب شیعه اهل‌بیت(علیهم‌السلام) است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha