جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طرح ممنوعیت گوشت ذبح حلال در مدارس لانکشایر متوقف شد

حوزه/ در پی شکایت «شورای اسلامی مساجد» ناحیه لانکشایر انگلستان، پروژه ممنوعیت گوشت ذبح حلال در سراسر مدارس این منطقه به صورت موقت، متوقف شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از ایندیپندنت، در پی شکایت «شورای اسلامی مساجد» در ناحیه لانکشایر در انگلستان، پروژه ممنوعیت گوشت ذبح حلال در سراسر مدارس این منطقه متوقف شد.

شورای شهر لانکشایر در ماه اکتبر با تصویب طرحی جنجالی، استفاده از گوشت ذبح حلال را در مدارس این کشور ممنوع اعلام کرده بود، طرحی که با مخالفت های زیادی از سوی شورای اسلامی مساجد مواجه شد و در پی آن مساجد، غذای مدارس را برای دانش آموزان مسلمان حرام اعلام کرده و والدین اقدام به تحریم غذای مدارس کردند.

عبدالحمید قریشی، مدیر اجرایی شورای اسلامی مساجد، در این‌باره به خبرنگاران گفت: رأی شورای شهر ناامیدکننده است.

وی در ادامه هشدار داد: ممنوعیت گوشت ذبح حلال، غیرضروری و تفرقه انداز است. پیش از ارائه این طرح با هیچ یک از دو جامعه مسلمانان و یهودیان مشورت نشده است.

قریشی افزود: این کار فقط برای ایجاد تفرقه انجام شده و ناهار مدارس را به سوژه تنش تبدیل کرده اند. کودکان مسلمان مجبورند از این پس غذا را همراه خود از خانه به مدرسه بیاورند‌. این موضوع، به یک بحث دائمی روزمره تبدیل خواهد شد.

وی در ادامه گفت: ما معتقدیم تصمیم غلطی گرفته شده است و روند مناسبی در این زمینه در پیش گرفته نشده است،‌ زیرا پروتکل های مناسب برای مشاوره و تأثیرگذاری بر جامعه وجود دارد و مسائل واقعی در قانون اساسی هستند که در این مورد نقض شده اند. این مسئله، بخشی از دین و اعتقادات ما مسلمانان هستند و ما معتقدیم که این اقدام به جای خودش «بی‌رحمانه» و «بی‌فایده» است.

لازم به ذکر است: آژانس های حلال در انگلستان، مسئول نظارت بر تولید گوشت حلال بدون استفاده از عامل بیهوشی هستند. قوانین رسمی انگلستان هیچ استانداردی برای ذبح حلال ندارد. سازمان نظارت حلال از سوی جامعه اسلامی و به صورت خصوصی بر این روند نظارت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha