شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
۹ دی

حوزه/ فتنه سال ۸۸ که در راستای براندازی انقلاب اسلامی استارت خورده بود، با سه عنصر مستحکم «رهبری، مردم و بصیرت» به بن بست رسید و شکست خورد.

خبرگزاری حوزه – تبریز: هر ملتی در تاریخ خود روزهای سرنوشت ساز و به یاد ماندنی دارد که ماندگاری آن روزها برگرفته از اعتقادات آن هاست، در ایران بعد از انقلاب اسلامی نیز روزهای ماندگار تلخ و شیرینی همچون پیروزی شکوهمند مردم بر طاغوت، حمله عراق به ایران، روز آزادسازی خرمشهر، روز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی و ۹ دی ماه 1388 روز «بصیرت و میثاق با ولایت» از همین روزهاست.

حماسه ۹ دی، شکل دیگری از نقش موثر مردم را در حفظ دستاوردهای انقلاب، به نمایش گذاشت و مردم با حضور در جبهه و سنگر دیگری، روش جدیدی از مبارزه با جنگ نرم دشمن را به زبده ترین کارشناسان برجسته دنیا، نشان دادند و آن هم بصیرت بود.

۹ دی امسال، هشتمین سالی خواهد بود که این روز در ایران اسلامی، گرامی داشته می شود تا با یادآوری علل این حادثه، بصیرت افزایی در بین آخاد مختلف جامعه ایجاد شود؛ مراسم گرامیداشت این روز امسال با شعار «حماسه ۹ دی؛ تجلی قدرت الهی در شکست فتنه آمریکایی» برگزار می شود.

با توجه به اقدام اخیر ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، حضور مردم در بزرگداشت این روز، اهمیت بسزایی پیدا کرده است.

ریشه کن شدن فتنه

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به مهم ترین دلیل ریشه کن کردن فتنه ۸۸ ابراز داشت: ریشه کنی این فتنه و توطئه بزرگ سال ۸۸ در سایه مدیریت هوشمندانه و تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و با پشتیبانی و حضور در صحنه مردم محقق شد.

وی ادامه داد: در فتنه سال ۸۸، دشمنان و مزدوران داخلی و خارجی به دنبال زیر سئوال بردن اعتبار بین المللی جمهوری اسلامی بودند که با هوشیاری و بصیرت مردم این توطئه شکست خورد.

فتنه از قبل تعیین شده بود

حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت در این باره، با اشاره به اینکه حماسه ۹دی ۸۸ در طول سه دهه تاریخ انقلاب، بی نظیر بود، عنوان کرد: بصیرت، هوشیاری و دشمن شناسی ملت همیشه در صحنه ایران در این روز متجلی شد و این حماسه برای همیشه در تاریخ کشور ماندگار خواهد ماند.

وی با بیان اینکه ۹دی سرفصلی نو در تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: آنچه ماهیت این روز را شکل می دهد غلبه بصیرت بر اغواگری است.

وی غبارآلودگی را خاصیت دوران فتنه دانست و ابراز داشت: برای همین است فتنه گران همواره درصدد غبارآلود کردن فضا هستند تا با تیره و تار کردن مسیر، به مقاصد خود برسند.

امام جمعه هریس با اشاره به اینکه فتنه سال ۸۸ یک حادثه معمولی نبود،تصریح کرد: مستکبران قصد داشتند با راه اندازی آن حوادث از قبل تعیین شده، نقشه براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران را عملی کنند.

حجت الاسلام هریسی ادامه داد: زمانی که عوامل استکبار در داخل کشور برای به نتیجه رساندن فتنه با شکست مواجه شدند اطلاعاتی جمع آوری کردند و به این نتیجه رسیدند که اگر بخواهند تحریم ها در مورد ایران جوابگو باشد باید از راه تحریم اقتصادی وارد شوند.

لبیک مردم به ندای رهبری

حجت الاسلام سالار سنجری امام جمعه جلفا نیز با بیان اینکه استکبار جهانی همواره علیه ملت ایران توطئه چینی کرده است، عنوان کرد: یکی از نمونه های این توطئه ها فتنه صهیونیستی سال ۸۸ بود اما استکبار نتوانستند نقشه های خود را عملی کنند.

وی با بیان اینکه ۹ دی، غلبه بصیرت بر دشمن بود، اظهار داشت: این روز نمایش بی نظیری از بصیرت و هوشیاری و دشمن شناسی ملت ایران بود اگر چه در صهیونیستی بودن این فتنه هیچ شکی نیست اما ظلمی که کردند در طول این چهل سال بی نظیر بود.

حجت الاسلام سنجری خاطر نشان کرد: زمانی که ایران اسلامی در اوج اقتدار بود و حتی اوباما با نوشتن نامه ای مستقیم به رهبری قبل از انتخابات به این موضوع نیز اذعان کرده بود، متاسفانه عده ای در داخل این وجهه بین المللی را پایین آوردند و دشمن را امیدوار کردند.

وی گفت: مردم با حضور در صحنه و با هدایت رهبری، این فتنه را خنثی کردند و به ندای ولی فقیه لبیک گفتند در حالی که بسیاری از خواص، در غفلت بودند.

امام جمعه جلفا در پایان با اشاره به اینکه در طول این چهار دهه، دشمن به طرق مختلف دشمنی خود را نسبت به ایران اسلامی ثابت کرده است، ابراز داشت: با برنامه ریزی نقشه های شوم نتوانستند مردم را از مسیر خود منحرف کنند ولی امروز آمریکا و صهیونیست چشم امیدشان به موریانه های داخلی است تا با کمک آنان، ناکارآمدی نظام و یاس در بین مردم را دامن بزنند.

 

گزارش: بیت اله احمدی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha