سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام سنجری

حوزه/ امام جمعه جلفا گفت: اگرچه هنوز مشکلات فراوانی در حوزه‌ های فرهنگی، اجتماعی داریم، اما قوای سه گانه باید اقتصاد مقاومتی را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند و مجلس در تصویب بودجه سال آینده این مساله را مدنظر قرار بدهد.

حجت الاسلام سالار سنجری، امام جمعه جلفا، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با اشاره به ارائه لایحه بودجه سال ۹۷ توسط دولت به مجلس شورای اسلامی گفت:  با توجه به تقدیم لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ به مجلس شورای اسلامی امید است که سیاست های حمایتی اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه در این راستا لحاظ شده باشد که ظاهرا صاحبان تخصص در این حوزه نقد دارند و انتظار می رود مجلس شورای اسلامی این لایحه رو با دقت بررسی کند.

امام جمعه جلفا با اشاره به حذف یارانه ها، گرانی حامل های انرژی و عوارض خروج از کشور تصریح کرد: افزایش عوارض خروج از کشور نه در راستای منافع مرز نشینان به ویژه حاشیه ارس و جلفا است و نه مطابق با حذف یارانه ها است، از طرفی یارانه حذف می شود و از سوی دیگر حامل های انرژی افزایش پیدا می کند، لذا درآمد دولت از گرانی حامل های انرژی در سال ۹۶ طبق لایحه ارائه شده از ۸۰ هزار میلیارد به ۱۱۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۷ می رسد و دقیقا مشکل اینجاست که باید این منابع و درآمدها باید به صورت یارانه در بین مردم تقسیم می شد و حال اینکه در این لایحه نه تنها طرح تقسیم در دستور کار نیست، بلکه حذف یارانه ها در لایحه بودجه گنجانده شده است.

حجت الاسلام سنجری در ادامه با مهم ارزیابی کردن تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب بعد از ابلاغ سیاست‌ های کلی اقتصاد مقاومتی، سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» را نامگذاری کردند که به دلیل اجرایی نشدن کامل آن، امسال را «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامیدند.

وی با بیان اینکه این روند نامگذاری نشان از عدم رضایت رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصادی است، ابراز امیدواری کرد: تمامی مسئولان از همه ابزارها برای ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت تولید استفاده کنند و نگاه ویژه ‌ای به اجرای اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

امام جمعه جلفا، تحقق اقتصاد مقاومتی را در گرو توسعه تولید داخلی و توجه ویژه به اشتغال دانست و ابراز داشت: اگرچه هنوز مشکلات فراوانی در حوزه‌ های فرهنگی، اجتماعی و... داریم اما قوای سه گانه باید اقتصاد مقاومتی را سرلوحه برنامه های خود قرار دهند و مجلس در تصویب بودجه سال آینده نیز این مساله را مدنظر قرار بدهد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha