شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه یزد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به لزوم فرهنگ سازی برای رعایت قوانین و مقررات رانندگی، گفت: اخلاق رانندگی به رانندگان آموزش داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، صبح امروز در دیدار با مدیران بخش حمل و نقل استان یزد با اشاره به اینکه مباحث مربوط به حمل و نقل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که باید حتما در این عرصه به آن توجه شود این است که به هیچ عنوان نباید در حمل و نقل به ویژه در بخش مسافربری دقت و صبر در رانندگی را از دست داد.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد با بیان اینکه تمام مسافرانی که از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، امانت‌هایی هستند که باید تلاش کرد این امانت‌ به سلامت به مقصد برسد، افزود: در بخش حمل و نقل بار نیز همین گونه است و باید امانت مردم صحیح و سالم به دست آن ها برسد.

امام جمعه یزد اضافه کرد: کوچکترین بی دقتی یا عجله در کار ممکن است آسیب زا باشد ولی آسیبی که در این عرصه بر اثر عجله یا بی دقتی وجود دارد، بسیار زیاد و جبران ناپذیر است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه انجام درست این کار با وجودی که سختی بسیاری دارد، با اجر و پاداش الهی بسیاری هم همراه است، تصریح کرد: اخلاق رانندگی، برخورد درست با مسافران و موارد مختلف دیگر را باید به رانندگان آموزش داد و بر رعایت هرچه بهتر آن تاکید صورت پذیرد.

آیت الله ناصری یزدی تصادفات و تلفات رانندگی در ایران را بسیار دردناک دانست و افزود: باید زمینه‌ای فراهم شود که جلوی این میزان زیاد تصادفات گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه لازم است فرهنگ‌سازی درست انجام شود که مردم قوانین را رعایت کنند و در کنار آن ایمنی وسایل نقلیه هم افزایش پیدا کند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه موتورسیکلت سواران در حال حاضر برای یزد به یک معضل تبدیل شده اند، گفت: با توجه به اینکه جوانان از موتورسیکلت استفاده می‌کنند، باید موتورهای سبک و برقی که امکان رانندگی با سرعت بسیار زیاد ندارند در یزد تولید و در اختیار جوانان قرار گیرد.

آیت الله ناصری یزدی تصریح کرد: با این اقدام می‌توان برای استفاده از موتور سیکلت‌های فعلی شرایط خاص از جمله شرط سنی و گواهینامه‌های خاص استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با انتقاد از فرسودگی زیاد ناوگان حمل و نقل عمومی یزد گفت: باید اقدامات لازم در ارتباط با نوسازی این ناوگان، توسعه آن و بهبود جایگاه حمل و نقل عمومی در یزد انجام شود.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha