شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد

حوزه/ رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با اشاره به برگزاری هشتمین دوره انتخابات مجمع از طلاب و فضلای حوزه علمیه شهرهای مختلف خواست تا در این دوره حضور فعال و گسترده ای داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلیمن سیدعلی اکبر حسینی نژاد، گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده و با هماهنگی های صورت گرفته با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ان شاءالله 13 اسفندماه هشتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان برگزار می شود.

وی حضور گسترده طلاب و فضلای حوزه علمیه را در انتخابات بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه مجمع نمایندگان طلاب، حضور گسترده طلاب در این انتخابات در تصمیم گیری و اقدامات بعدی مجمع بسیار حائز اهمیت است؛ امیدواریم طلاب در این انتخابات حضور فعال تری داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب افزود: خوشبختانه مجمع نمایندگان در دوره هفتم اقدامات ارزنده ای را برای افزایش سطح خدمات رفاهی و تسهیلاتی طلاب برداشته است که بسیاری از این اقدامات در قالب طرح و لایحه در صحن مجمع تصویب و پس از آن به مرکز مدیریت و شورای عالی حوزه جهت تصویب ارائه شده که امروز این طرح ها در حوزه اجرایی می شود.

وی همچنین از نمایندگان طلاب خواست نسبت به اقدامات صورت گرفته مجمع به طلاب اطلاع رسانی کنند و ادامه داد: توقع داریم همچون گذشته نمایندگان محترم طلاب برای افزایش حضور طلاب در انتخابات اطلاع رسانی دقیق و گسترده ای داشته باشند تا فضلای حوزه نیز در این انتخابات حضورشان پررنگ تر باشد.

حجت الاسلام والمسلیمن حسینی نژاد، عنوان کرد: تعداد طلابی که می توانند در رای گیری شرکت کنند بیش از 130 هزار نفر هستند و  تنها طلابی می توانند در این انتخابات شرکت کنند که در حوزه علمیه قم در حال تحصیل هستند و دست کم، یکسال و نیم از زمان تحصیل آنها در قم گذشته باشد.

 رئیس مجمع نمایندگان طلاب در ادامه به نحوه سهمیه بندی نمایندگان هر منطقه اشاره کرد و تصریح کرد: شهرستان هایی با 100 تا 200 طلبه واجد شرایط در حوزه علمیه قم دارند دارای یک نماینده، بین 201 تا 400 طلبه داری دو نماینده، بین 401 تا 800 طلبه سه نماینده و از 801 طلبه به بالا چهار نماینده در مجمع نمایندگان طلاب سهمیه خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه استان های قم، تهران و مازندران بیشترین طلبه را در حوزه علمیه قم دارند، مشارکت طلاب در انتخابات دوره هفتم را نسبت به دوره قبل از آن بیش از 80 درصد بیشتر دانست و اظهار داشت: پیش بینی می کنیم در این دوره طلاب مشارکت بیشتری نسبت به دوره هفتم داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha