پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام عابدینی

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه را مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود: اگر انقلابی بودن و انقلابی ماندن و بصیرت افزایی در حوزه‌های علمیه با جدّیت دنبال شود، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد و ره‌آوردهای بزرگی به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، صبح امروز  در دیدار با اساتید مدرسه علمیه صالحیه قزوین با اشاره به اهمیت پژوهش در حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: معاونت پژوهش در حوزه علمیه قزوین، پیش از بسیاری از استان ها تشکیل شد و این مهم ظرفیت بالای حوزه علمیه قزوین را نشان می‌دهد و امروز هم ضروری است نگاه ویژه‌ای به پژوهش در حوزه‌های علمیه داشته باشیم.

وی، انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه را مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود: اگر انقلابی بودن و انقلابی ماندن و بصیرت افزایی در حوزه‌های علمیه با جدیت دنبال شود، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد و  ره‌آوردهای بزرگی به همراه خواهد داشت.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین، توجه به جلسات اخلاق در حوزه‌های علمیه را ضروری دانست و یادآور شد: امام خمینی (ره) در مدرسه فیضیه درس اخلاق داشتند و طلبه‌ها که در درس اخلاق حاضر می‌شدند تا جلسه بعد، تحت تأثیر فضای معنوی کلاس قرار داشتند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین یادآور شد: امروز هم باید مدارس را با این حال و هوا هدایت و طلبه‌ها را مستعد این فضا تربیت کرد و اگر این مهم به جریانی فراگیر تبدیل شود، همه با شوق پای درس‌های اخلاق خواهند نشست.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha