جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یادداشت

حوزه/ آنچه مسلم است و برآیند خروجی های اندیشکده های آمریکایی است این که دشمن هیچ گاه از ضربه زدن به ما دست برنمی دارد ، با این حال مهم ترین عامل ضربه گیر و سپر دفاعی، عملکرد خودمان و حفظ و تقویت روحیه انقلابی و برداشتن موانع از سر راه پویایی انقلاب و نظام اسلامی ایران است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، نه امروز و دیروز و نه امسال و پارسال که سال ها و بلکه دهه هاست، نظام سلطه به رهبری ایالات متحده، با بهره گیری از توان علمی، تحلیلی و راهبردی اندیشکده های قدرتمند خود در پی یافتن راهی برای کاهش قدرت و نفوذ انقلاب اسلامی ایران و به خیال باطل خود البته در نهایت با نابودی نظام ایران شاهد رفع کامل خطر آن باشند، اما به لطف الهی در این مسیر تاکنون با شکست مواجه شده اند.

در واقع باید گفت دشمنان ما از همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی ، خیز جدی خود را برای مقابله با ایرانِ انقلابی و الهام گرفته از پیام دین مبین اسلام و آموزه های اهل بیت(ع) برداشته اند و این روزها بعد از حدود چهل دهه همچنان در تلاش هستند بلکه دست کم از نفوذ و اقتدار منطقه ای ایران در غرب آسیا بکاهند، چه آن که می دانند از بین بردن نظام انقلابی ایران، خواب و خیالی بیش نیست.

در برهه حساس کنونی که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب در حال گذر از پیچ مهم تاریخی هستیم، شیوخ مرتجع منطقه با حمایت سران فاسد جبهه استکبار و البته برخی منافقان داخلی و سکولارهای ناراحت از جمهوری اسلامی در صدد آن هستند که به هر طریق ممکن جلوی گسترش نفوذ منطقه‌اي ايران را بگیرند و این مساله در حالي این روزها به دغدغه فراگير و مشترك نظام سلطه و بازیگران عربی و عبری آن تبدیل شده كه برخلاف ادعای آمریکایی ها و اروپایی ها ، جمهوري‌اسلامي‌ايران نفوذ گفتماني خود را با دخالت در امور داخلي كشورها به‌دست نياورده ، بلکه اتفاقاً ضمن همراهي با موج مطالبات اكثريت مردم به حقوق آنان احترام گذاشته و مصرانه خواستار رفع ظلم و بي‌عدالتي در جوامع اسلامی شده است.

چندی پیش یکی از نشریات معتبر آمریکایی به نام "نشنال‌اينترست" با انتشار مطلبي با عنوان "چهار حادثه‌اي كه باعث افزايش نفوذ ايران در منطقه شد" اعلام داشت: «قطعاً ايران بزرگ‌ترين برنده آشوب سال‌هاي اخير در منطقه خاورميانه است. طي سال‌هاي گذشته تاكنون ايران توانسته است در كشورهاي خاورميانه (لبنان، سوريه، عراق و يمن) نقوذ قابل‌توجهي به دست آورد».

نویسنده و تحلیلگر اين نشريه ، توسعه نفوذ ايران را تنها مختص سال‌هاي اخیر ندانسته و می نگارد:«جالب اينجاست در هر يك از اين كشورها رقباي اصلي ايران از جمله عربستان، اسرائيل و امريكا به طور تصادفي باعث افزايش قدرت و نفوذ ايران شده‌اند. به عبارت ديگر هرگونه مداخله خارجي در اين چهار كشور، به طور ناخواسته گروه شيعه طرفدار ايران را در اين كشورها تقويت كرده و باعث تبديل شدن ايران به نيروي منطقه‌اي قوي و مهم شده است».

در این تحلیل ، از يمن، سوريه، عراق و لبنان به عنوان چهار كشوري یاد می شود که اینک تحت نفوذگفتماني ایران است و در ادامه می آید: «بي‌ثباتي و قطبيت در منطقه خاورميانه باعث ايجاد شك ‌و‌ترديد در مورد آينده منطقه شده اما بايد گفت: تحولات ناشي از بهار عربي و مداخلات خارجي به طور ناخواسته باعث افزايش نفوذ و قدرت ايران در منطقه شده است. مهم‌ترين دلايلي كه ايران توانست در اين چهار كشور نفوذ و قدرت قابل‌توجهي كسب كند، تقسيمات فرقه‌اي و مداخله قدرت‌هاي خارجي در اين كشورهاست».

چندي پيش نظرسنجي مؤسسه "پيو" نیز موید این حقیقت بود که ضريب نفوذ ايران در معادلات منطقه ای افزایش یافته و به همین خاطر هم بود که "تام كاتن" سناتور معروف ضدايراني ایالات متحده با تأكيد بر اينكه ايران دارای قدرت يك دولت- ملت با پشتوانه آرمان انقلابي است، می گوید: «اين اصلاً به نفع منافع امريكا نيست كه با يك آرمان انقلابي و با اختيارات و قدرت‌هاي يك دولت، ملت را شاهد باشد كه در حال گسترش نفوذ خود در منطقه است. نفوذ ايران به طرز خطرناكي در حال گسترش در شمال عراق و جنوب سوريه است. با تمام اينها تهاجم ايران عليه اسرائيل بيش از پيش گسترش يافته است».

به هر صورت چنانچه با دقت به مواضع و تحلیل های موسسات و شخصیت های غربی و آمریکایی بنگریم، به خوبی متوجه می شویم که خشم صریح و علنی آن ها از قدرت گفتماني ایران به جهت روحیه و تفکر انقلابی موجود در کشور ماست و همین مساله است که آن ها را به شدت ناراحت می کند.

طبعاً راهبرد اصلی دشمن در چنین مواجهه ای تلاش در عرصه های مختلف برای تضعیف روحیه انقلابی هم در بین مردم و هم به خصوص مسئولان است تا آن ها با سرگرم شدن به دعواهای سیاسی و اشرافی گری و نیز گرفتار شدن در دام فساد اقتصادی و اداری، نتوانند رسالت های انقلابیِ نهضت خمینی کبیر را انجام داده و لبیک گوی عملی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باشند.

نباید از یاد ببریم که آمریکایی ها هیچ گاه از ضربه زدن به ما دست برنمی دارند اما مهم ترین عامل ضربه گیر ، عملکرد خودمان و حفظ و تقویت روحیه انقلابی و برداشتن موانع از سر راه پویایی انقلاب و نظام است؛ در چنین وضعی است که با وجود همه برنامه ریزی ها و تئوری پردازی های دشمن ، آن ها در عمل همچون چهار دهه اخیر نخواهند توانست به حتی اهداف حداقلی خود نیز دست یابند چه برسد به نابودی انقلاب اسلامی ایران.

سید محمد مهدی موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha