شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
زلزله کوهبنان

حوزه/ سرپرست اداره تبلیغات شهرستان کوهبنان گفت: بیشترین نیاز مردم زلزله زده درآمدن از بحران روحی ناشی از زلزله است و این مهم برعهده ما روحانیت است.

حجت الاسلام احمد رضا قربانی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کوهبنان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمان، در رابطه با وقوع زلزله در این شهرستان، گفت: ساعت هشت و سی دقیقه پنج شنبه سی آذر زمین لرزهای به قدرت 5،2 ریشتر شهرستان کوهبنان را لرزاند که مرکز اصلی آن روستای جور بوده است.

وی در رابطه با میزان خرابی این زلزله افزود: خوشبختانه در این زلزله خسارت جانی نداشتهایم، اما متاسفانه در روستاهای زلزله زده حدود هشتاد و پنج درصد خانهها که معمولا هم خانههای خشت گلی بودهاند کاملا تخریب شدهاند و باقی خانهها نیز آسیب جدی دیدهاند.

سرپرست اداره تبلیغات شهرستان کوهبنان در رابطه با فعالیت روحانیون شهرستان برای کمک به زلزله زدگان، افزود: در اولین ساعات زلزله روحانیت شهرستان در جلسه ستاد بحران حضور یافته و تصمیم بر این شد تا مساجد و امام زادگانی که از نظر استحکام مورد قبول هستند و در این زلزله آسیبی ندیدهاند برای اسکان مردم مورد استفاده قرار گیرد.

حجت الاسلام قربانی در رابطه با وظیفه روحانیون در قبال مردم زلزله زده بیان داشت: مهمترین وظیفه روحانیت به عنوان پدران معنوی جامعه، القای آرامش در مردم است. بیشترین نیاز این مردم درآمدن از بحران روحی ناشی از زلزله است و این مهم به گردن ما روحانیت میباشد.

وی ادامه داد: روحانیت منطقه از همان شب اول با برپایی نمازهای جماعت در مساجد و ایجاد فضای مشاوره برای مردم، سعی بر رفع مشکلات روحی مردم کردند که الحمدلله تا به این لحظه نتیجه خومبی دربرداشته است.

سرپرست اداره تبلیغات شهرستان کوهبنان در پایان گفت: متاسفانه برخی از مساجد و بقعه متبرکه دو امامزاده در این زلزله آسیب جدی دیدهاند که باتوجه به مرکزیت اینگونه مکانها میطلبد مسئولین نگاه ویژهای به آنها داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha