شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 آیت الله غیاث الدین طه محمدی

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه فضای مجازی ابزار کارآمد تبلیغ دینی محسوب می‌شود، گفت: مبلغان دینی تهدیدهای فضای مجازی را به فرصت تبدیل کنند.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به اهمیت موضوع فضای مجازی، اظهار داشت: فضای مجازی پدیده‌ای در دنیای امروز است که می‌توان از آن استفاده کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه فضای مجازی هم به‌عنوان تهدید و هم به‌عنوان فرصتی مهم به شمار می‌رود، تصریح کرد: فضای مجازی در دنیای امروز به‌ویژه در میان جوانان ناگسستنی است و باید از این ابزار برای هدایت جامعه بهره برد.

وی توجه به زیرساخت‌های فرهنگی در جامعه را امری مهم توصیف کرد و افزود: در ابتدای امر باید زیرساخت‌های فرهنگی در جامعه را آماده کرد و بعد از آن به فضای مجازی به‌عنوان جزئی از فرهنگ و ابزار فرهنگی توجه کرد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امروز فضای مجازی برای دشمنان به‌عنوان یک روزنه نفوذ محسوب می‌شود و اگر محتوای متناسب با جامعه و جوانان عرضه نشود، مشکلات فراوانی پیش روی جامعه ایجاد خواهد شد.

وی اظهار کرد: فضای مجازی در فضای تبلیغی می‌تواند به‌عنوان یک ابزار کارآمد مورداستفاده قرار گیرد و مسئولان باید در این زمینه بسترهای لازم را آماده کنند.

آیت‌الله طه محمدی ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی را امری مهم برشمرد و گفت: امروز با ترویج برخی شبهات و هجمه‌های دشمنان علیه فرهنگ نماز و قرآن، باید با استفاده از ابزارهای روز این تهدید را به یک فرصت تبدیل کنیم.

وی افزود: هر یک از دستگاه‌های اجرایی می‌بایست از تمام توان خود برای استفاده از ظرفیت فضای مجازی در ترویج و تقویت فرهنگ نماز در جامعه تلاش کنند.

امام‌جمعه همدان با بیان اینکه برخی کج‌سلیقگی‌ها و رفتارها سبب فرار جوانان از مسئله نماز است، خاطرنشان کرد: برای ساخت فرهنگ و ایجاد فرهنگ نماز باید آموزش و پژوهش را مدنظر قرار داد.

وی تصریح کرد: سعادت جامعه در گرو ترویج اخلاق اسلامی و نماز راهی برای رسیدن به اخلاق اسلامی در جامعه است و باید برای آن تلاش کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: برگزاری اجلاس و همایش‌ها باید زمینه‌ساز و بستری برای رشد فرهنگ نماز در جامعه باشد و فضای مجازی باید ابزاری برای رسیدن به این مطلوب باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha