شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دشتکی

حجت الاسلام دشتکی گفت: آموزش تبلیغ مجازی باید محور مباحث آموزشی حوزه های علمیه واقع شود، زیرا که این فضا فرصت مناسبی برای انتقال مفاهیم دینی به شمار می رود.

حجت الاسلام علی دشتکی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، گفت: یکی از مسایل مهم برای تحقق جامعه توحیدی به ویژه جامعه اسلامی استفاده از زیر ساخت ها و علوم روز جهانی است.

وی تصریح کرد: رسیدن انسان به جایگاه والای خلیفة الهی که انسان را از سایر مخلوقات متمایز می کند، وظیفه اصلی و ماموریت انبیاء الهی و بعد از آنها مبلغان دین الهی به شمار می رود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان ابراز داشت: خداوند متعال هدف از خلقت انسان ها رادر آیه 56 سوره ذاریات عبادت الهی بیان کرده است.

وی ادامه داد: خداوند متعال در بخش دیگری از قرآن کریم سعادت انسان را در برپایی نماز بیان می کند و می فرماید نماز را برپا دار که نماز انسان را از کار زشت و ناپسند بازمی دارد.

حجت الاسلام دشتکی گفت: رهبر معظم انقلاب به تکنولوژی روز نگاهی ویژه داشته و این ابزار جدید را وسیله مناسبی برای خدمت به دین الهی تلقی می کند.

وی در ادامه اظهار داشت: در جهان امروز یکی از ظرفیت های بزرگ رسانه ای فضای مجازی به شمار می رود به همین سبب استفاده از این ظرفیت عظیم در تبلیغ مبانی اسلامی از مسایل مهم به شمار می رود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه نماز از مسایل مهم دین مبین اسلام به شمار می رود، خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام(ص) در احادیث فراوانی همچون نماز مایه تقرب انسان ها است و نماز نور چشم من است ضرورت مساله نماز را برای مسلمین تبیین کرده است.

وی در ادامه افزود: همان گونه که نبی مکرم اسلام(ص) محور عبادت را نماز برشمرده مبلغان دین الهی نیز باید برای ترویج این فریضه الهی فعالیت داشته باشند و فضای مجازی می تواند فرصت خوبی برای این مساله باشد.

حجت الاسلام دشتکی در پایان گفت: آموزش تبلیغ مجازی باید محور مباحث آموزشی حوزه های علمیه واقع شود زیرا که این فضا فرصت مناسبی برای انتقال مفاهیم دینی به شمار می رود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha