جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
موسوی اصفهانی(تیتر)

حوزه/مدیر حوزه علمیه استان همدان با بیان اینکه انتقال مفاهیم دینی در فضای مجازی، یک فریضه واجب برای مبلغان است، گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر مختص به زمان و مکان خاصی نیست.

آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به‌ضرورت حضور مبلغان دین در فضای مجازی اظهار داشت: ما باید خدمت‌رسانی به دین الهی و مسئله تبلیغ را مطابق با نیاز روز جامعه پیش ببریم.

مدیر حوزه علمیه استان همدان تصریح کرد: زمان قدیم رادیو، تلویزیون، فضای مجازی و ابراز انتقال مفاهیم وجود نداشت و مبلغان در آن زمان وظیفه تبلیغ چهره به چهره را بر عهده داشتند، ولی امروز با وجود این ابزار جدید به‌تبع وظیفه مبلغان عوض‌شده است.

وی افزود: حضور در فضای مجازی و انتقال مفاهیم دینی یک فریضه واجب برای مبلغانی است که در این زمینه می‌توانند حضورداشته باشند.

آیت‌الله موسوی اصفهانی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام با هجمه‌های فراوان علیه اسلام می‌خواهند چهره حقیقت را در جامعه تغییر دهند، اما مبلغان دین الهی باید از ابزار جدید برای مقابله با دشمنان فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه فضای مجازی یک تهدید برای دین جوانان است، گفت: امروزه فضای مجازی و تلفن‌های همراه هوشمند برای نسل جوان ما تهدید بزرگی به شمار می‌روند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان افزود: متأسفانه به من گزارش‌هایی درباره آسیب‌های فضای مجازی می‌دهند که این مسئله نیازمند فکر و برنامه‌ریزی بیشتری از ناحیه مسئولان است.

وی با اشاره به‌ضرورت حضور مبلغان در فضای مجازی بیان کرد: فضای مجازی باید فرصتی برای تبلیغ دین الهی به‌ویژه مسئله نماز باشد، نماز عمود و ستون دین الهی است.

آیت‌الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه تبلیغ دین الهی باید با ابزار روز حاصل شود، گفت: خداوند متعال در آیه 17 سوره احزاب می‌فرماید همان کسانی که پیام‌های خدا را ابلاغ می‌کنند و از او می‌ترسند و از هیچ‌کس جز خدا بیم ندارند، مبلغان دین باید از ابزار روز استفاده کنند.

وی با اشاره به دین مبین اسلام خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام یک دین ابدی است و برای تمامی زمان‌ها دستورات ویژه‌ای بیان کرده است.

مدیر حوزه علمیه استان همدان افزود: امربه‌معروف و نهی از منکر مختص به زمان و مکان خاصی نیست، یک روحانی برای تبلیغ دین باید مراحلی را طی کند تا به منبر و خطابه‌ای دست یابد ولی با وجود فضای مجازی فرصتی مناسب برای تبلیغ و امربه‌معروف و نهی از منکر برای مبلغان حاصل‌شده است.

وی تصریح کرد: در راستای ترویج مسئله نماز کتاب‌های فراوانی نوشته‌شده است ازجمله اسرار الصلاة میرزا جواد ملکی تبریزی، سر الصلواة امام خمینی (ره) و دیگر منابع به همین سبب طلاب جوان و متخصص به فضای مجازی باید در عرصه ترویج این فریضه الهی فعالیتی دوچندان داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha